Gå til innhold

Main Admin plugin v1.2 beta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk ManiMod/ManiAdmin. Hvorfor ikke? Jo, fordi de har sluttet å oppdatere pluginen og fordi SourceMod er fremtiden og mye bedre!

----

[standardsvar]

Hei!

I min oversikt over guider finner du både AMX-guide (for HL1-motoren (CS, CZ osv.)) og SourceMod-guide (for HL2-motoren (CS:S, HL2:DM, TF2 osv.)). Du må installere en av disse for å kunne legge inn tilleggsplugins. Trykk her (AMX|SM) og her ( AMX|SM) for å lese hvordan du legger til en slik plugin. Om du ikke skal bruke den pluginen jeg skrev om i eksempelet, går du inn på pluginoversikten (AMX|SM) for å finne den pluginen du er ute etter.

Joakim. :)

Skrevet
Mani har forresten gitt ut en ny versjon av pluginen sin, så han er ikke helt død enda.
Jepp, men jeg kan ikke huske å ha sett en endringslogg på CS:S/DOD:S-delen? Dette var vel kun for at pluginen skulle fungere med TF2? :-)

Men det jeg mener er at oppdateringen som kom før dette, kom vel i 2006 ellerno slikt? Noe som begynner å bli en stund siden.

Skrevet (endret)
Ikke bruk ManiMod/ManiAdmin. Hvorfor ikke? Jo, fordi de har sluttet å oppdatere pluginen og fordi SourceMod er fremtiden og mye bedre!

----

[standardsvar]

Hei!

I min oversikt over guider finner du både AMX-guide (for HL1-motoren (CS, CZ osv.)) og SourceMod-guide (for HL2-motoren (CS:S, HL2:DM, TF2 osv.)). Du må installere en av disse for å kunne legge inn tilleggsplugins. Trykk her (AMX|SM) og her ( AMX|SM) for å lese hvordan du legger til en slik plugin. Om du ikke skal bruke den pluginen jeg skrev om i eksempelet, går du inn på pluginoversikten (AMX|SM) for å finne den pluginen du er ute etter.

Joakim. :)

Om main admin plugin fortsatt funker, hadde jeg foretrukket det... :thumbup: Er ikke det det de kjører på de fleste serverene? Om ikke kan sourcemid slaye, brenne etc?

Og med sourcemod hvordan starter du det?

Endret av Tagliano
Skrevet
Om main admin plugin fortsatt funker, hadde jeg foretrukket det... :thumbup: Er ikke det det de kjører på de fleste serverene? Om ikke kan sourcemid slaye, brenne etc?

Og med sourcemod hvordan starter du det?

Slay, kick, slap, ban har SourceMod - de kommandoene som er nødvendige. Men selvfølgelig, du kan jo legge til plugins som kan gjøre hva som helst. Men om du er ute etter slike barnslige kommandoer som ma_burn, ma_blind, ma_drunk osv, bør du velge mani admin. Du må lese SourceMod-guiden min, om du vil ha SourceMod, for det er lite vits at jeg bruker flere timer på å skrive en slik guide, så skal skrive alt på nytt her.

Til problemet ditt, så bør du heller benytte deg av denne dokumentasjonen.

Skrevet

Ok, nå tror jeg det har godt opp for meg hvorfor dette ikke funker. Når jeg legger linjenn "exec mani_server.cfg" inn i server.cfg filen min fjernes den når serveren starter på nytt. Hvordan kan dette fikkses? Den er hostet av gameservers.com

Skrevet
Du gjør dette på maskinen din (last ned filen -> read-only -> last opp). Jeg bruker forresten FlashFXP til FTP-ing. :-)

Okei, nå datt jeg ut her. Du er sikker på at jeg ikke trenger noen ekstra program for og få opp "read-only"? Jeg høyre klikker og kan ikke se "read only" Her er det jeg ser: http://i5.tinypic.com/7ymd7x1.jpg

Skrevet

bruk et standard FTP program, feks flashFXP, last ned filen til din PC, høyreklikk og velg egenskaper, sett filen til "Read only", så laster du opp filen til samme plass igjen.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Jooakim; På siden din; http://halovasjera.net/Guider/FeilsQking/guide/sm.html så står det at jeg skal lage en mappe, men hvor skal jeg lage mappen? Det står ingenting om det der.. står bare; Lag en mappe du kaller for "sourcemod", i den mappen lager du en mappe som skal hete "addons", i den mappen lager du en mappe som heter "metamod". Inni metamod-mappen, lager du en mappe som heter "bin".

Hvor skal jeg lage mappen?

EDIT: ''# Last ned sourcemod-r1612.zip, og pakk ut filene på for eksempel skrivebordet.'' står det på siden din, og det filnavnet linker til en nettsiden, men nettsiden funker ikke.

Endret av Lami
Skrevet

Hei, jeg oppdaterte lenkene som hadde gått ut på dato. I "source dedicated server/cstrike" skal mappen "addons" være. I addons-mappen, skal du i hvert fall ha mappene "sourcemod" og "metamod".

I PM skrev du også

Også skjønte jeg ikke dette;

Plugins

Plugins er tillegsfunksjoner for en server. Blant de populære pluginene rager deathmatch, gungame, warcraft3 og superhero høyest. Pluginfilene (.sm) skal plasseres i addons/sourcemod/plugins, og det følger ofte med cfg-filer som skal ligge i cstrike/cfg (før addons), og for å gjøre slik at serveren leser disse, trenger du ikke å gjøre noe! SourceMod fikser dette automatisk!

Hvilke pluginsfiler? Har lastet ned MetaMod og Sourcemod.

Om du skal laste ned tilleggsplugins (som for eksempel deathmatch, gungame, zombiemod osv).

Til dere andre som spør om mine guider, vennligst benytt dere av PM/mail eller sticky-tråden. :-)

Skrevet (endret)

Står der;

Legg sourcemod-mappen som er i addons-mappen som var i .zip-filen, inn i addons-mappen du lagde under metamod-forklaringen.

cstrike / addons / sourcemod /

/ bin /

/ configs /

/ data /

/ extensions /

/ gamedata /

/ logs /

/ plugins /

/ scripting /

/ translations /

Skal legge den sourcemod-mappen som var i addons mappen som var i .zip filen inn med cstrike? men hvorfor står det addons der når jeg skal legge inn kun sourcemod mappen?

Inni den sourcemod mappen jeg lastet ned, så så jeg på plugins. Der var det mange plugins, skal jeg legge de i addons -> sourcemod -> plugins??? Også på den filen jeg lastet ned, sourcemod og inni plugins mappen så var det en mappe som het disabled, og der lå det noen plugins også. Hva er de???

Endret av Lami
Skrevet

Vennligst lest det siste jeg skrev i mitt forrrige innlegg.

Dette er egentlig ikke vanskelig å skjønne. Du kan pakke ut addons-mappen fra zip-filen inn i cstrike. Deretter legger du inn metamod (lag mappen "metamod" inni addons-mappen -> lag en mappe som heter "bin" inni metamod-mappen -> legg .dll-filen fra metamod-zip-filen inn i bin-mappen -> enable metamod i gameinfo.txt (les i guiden hvordan du gjør det).

Skrevet (endret)
Vennligst lest det siste jeg skrev i mitt forrrige innlegg.

Dette er egentlig ikke vanskelig å skjønne. Du kan pakke ut addons-mappen fra zip-filen inn i cstrike. Deretter legger du inn metamod (lag mappen "metamod" inni addons-mappen -> lag en mappe som heter "bin" inni metamod-mappen -> legg .dll-filen fra metamod-zip-filen inn i bin-mappen -> enable metamod i gameinfo.txt (les i guiden hvordan du gjør det).

Sånn! Gjort det nå, men vis du leser over om de plugins, håper du kan svare på det..

EDIT; "flags" "z" Hvor kan jeg ta inni flere flags da? feks "flags" "abcde" ???

"Joakim aka 'Sipi'" Jeg heter Simen, så kan jeg skrive der da ''Simen''???

Også også.. må jeg registrere meg og sånt? kan jeg ikke bare lage en server og folk kan komme å spille uten å gjøre noe? hvor skal jeg skrive de sm_unban og sånt?

Endret av Lami

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...