Gå til innhold

Intel® 925X Hovedkort, Oppgradere Prosessor


Treasure

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Dell Dimension 8400 og lurer på hva som er å få tak i til Intel® 925X brikkesett av prosessorer. Hadde vært fint med litt overklokking kanskje, men hvis jeg har skjønt det riktig, så er Dell trøblete å overklokke.

 

Brikkesettet:

LGA 775 socket

800mhz Buss hastighet

Max prosessor speed 3600Mhz

 

Mitt system:

Intel P4 2.8ghz

1.5GB RAM DDR2 400mhz

400 Watt Strømforsyning

(Vuderer å kjøpe et Nvidia 8800 skjermkort)

 

Er det bare Intel P4 som støttes av dette brikkesettet, eller kan jeg kjøpe Core 2 Duo?

 

Mvh

Andreas

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville gått for et nytt hovedkort. Er ikke noe særlig noe poeng i å kjøpe en ny Netburst-prosessor nå.

Da Core2 prosessorene ble testet for første gang, var den daværende tregeste Core2-prosessoren E6300 raskere i en del tilfeller enn den raskeste Netburst-prosessoren noensinne produsert, nemlig Pentium D extreme edition på 3.73 GHz. Sier litt om hvor utdatert Netburst er i dag.

Lenke til kommentar

Ja, men ettersom Core 2 Duo ikke går, så gidder jeg nok ikke oppgradere CPU. Har nemlig akkurat fått denne maskinen, og da oppgraderer jeg heller Grafikk kortet. Da slipper jeg å kjøpe ny.

 

Jeg tenkte da på et Nvidia GeForce 8800gts 640mb/320mb, men vet ikke om PSU og CPU holder. Er det noen som har en kommentar på det?

Endret av Treasure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...