Gå til innhold

hvordan lage sitt eget browser game


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En side" koster fra en hundrelapp og oppover i året ( med hosting, ikke bare domene ) så det krever langt fra en del penger.

 

Ting som Travian er skrevet i PHP og bruker ikke flash men helt vanlig HTML. Men som nevnt mange ganger tidligere f.eks i forbindelse med Mafiawars eller hva det heter: Dersom du ikke vet hvilke verktøy du skal bruke vil du ikke få det til! Dersom du virkelig vi lage noe som det bør du først lære deg verktøyene og så gå i gang med prosjektet når du har kunnskapene til det.

 

Tråden flyttes til programmeringsforumet.

Lenke til kommentar

Nå skal nå sies at man lærer av å gjøre, "learn by doing". Dette er et veldig riktig utsagn, men som nevnt over er det et litt ambesiøst prosjekt for noen som ikke har erfaring. Du må nesten sitte deg ned å lese om php, les alt du kommer over. Les, les og les. Vanskeligere er det ikke.

Min erfaring var i all hovedsak VB/C++, nå driver jeg med nasm. Det har jeg ingen erfaring med fra før, alt jeg trenger finner jeg på nettet.

Det er viktig å ha en oversikt over mulighetene du har med et gitt verktøy før du begynner planleggingen, start med noe enklere bare for din egen del.

 

Nei, sider er ikke dyrt. Dessuten syns jeg det er best å bruke 127.0.0.1 når man lærer seg web, det er ikke så vanskelig å sitte opp Apche med php og MySql i heimen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...