Gå til innhold

Stenging av "Din PS3-spill samling"-tråder.


psino

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager er poenget med dette?

 

På Microsoft-delen av forumet har vi https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760622 så jeg lurer på hva som er den fundamentale forskjellen. PS3 har riktignok færre spill, men å bruke det som påstand til å kalle det ene for en "telletråd", og den andre for en "ok tråd" virker for meg bare teit.

 

Er det det å legge til "gjennomsnittskarakter" som gjør hele forskjellen?

 

Regner med det er punkt #15 i de "komplette" retningslinjene (https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60 ) som blir benyttet (sier noe sånt som at en moderator kan stenge hvilke som helst tråder bare en oppgir en grunn).

 

Nå skal det sies at jeg ikke helt ser poenget med slike tråder, i og med at en må drive på å oppdatere posten sin om og om igjen for å holde den ajour med hva en har av spill (og evt. gjennomsnittskarakter/bilder om det er det som er nødvendig). Og hvem leser vel en post som står som nummer 24/100 og som akkurat har blitt oppdatert? Videre; hva er grunnen til å oppdatere en post om ingen leser?

 

Syns å huske noe sånt som at en moderator har skrevet i en tidligere tilsvarende tråd at "det er så få spill for ps3 til at det blir noe annet enn telletråd". Ikke at noen spør meg, men hadde noen gjort det, så hadde jeg ville nevnt dette svaret på "hva er en telletråd" (fra en moderator): https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=7723805

 

Her blir det jo sagt at han definerer en telletråd der svar 1 til N ikke påvirker svarene på innlegg N+1 til M. (1<N<M svar). Jeg kan finne flere eksempler på slike tråder på andre deler av Konsoll-delen av forumet.

 

Jeg har respekt for at en moderators jobb ikke er lett, og at en kommer til å ha ulik håndheving av regler (spesielt når de tillater tolkning, noe som de fleste regler gjør). Men nå syns jeg det gikk litt over streken, da jeg ikke ser forskjellen på disse to trådene (hovedsaklig disse, men ser jo litt på tråder som "Hva er ditt favorittvåpen" osv). Grunnen til at jeg ikke tar dette på PM til en enkelt moderator, er at jeg ønsker full åpenhet om akkurat dette.

En forklaring på hvorfor det ikke er greitt at vi har en slik tråd, f.eks som vi kan referere til i full åpenhet, og vi slipper at folk starter nye i fremtiden.

 

(Så hold moderatorkritikken til en annen tråd, for det er ikke det dette handler om i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er helt på trynet at slike tråder stenges. Argumentasjonen er at det er lite informativt, men så lenge det er interesse i trådene holder vel det lite grunn. Om de etter hvert blir kjedelige, så får de vel heller dø ut av seg selv. Skjønner ikke hvorfor folk ikke skal få diskutere hva de selv vil, så lenge det ikke går ut over andre.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke at dem stengte Fifa tråden.

 

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

 

 

Greit poeng, men stenge 1 av 20-30 tråder som er identiske men omhandler andre spill blir ikke stengt. Jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...