Gå til innhold

Varmt og billig i vinter


cidd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fortell hva vi bør få med oss, og som du fikk med deg da.

Det største problemet med å se pyramidene/Kairo når du reiser til Sharm er at du må fly dit. Egyptiske flyplasser er noe man vil oppleve minst mulig av. Dra heller til pyramidene med buss om du er 2 uker i Hurghada.

 

I Sharm er snorkling/dykking det mest interessante.

 

Ellers:

-Gå opp på mosesfjellet skal være en opplevelse (turen avlyst pga påsken da jeg var der)

-Tur i ørkenen med kamel eller 4-hjulssykkel og påfølgende "beduin-fest" om kvelden er skikkelig samlebåndsopplevelse, men likevel verdt det da du får se den klareste himmelen du antagelig har sett noengang. Spionsatelittene som for over himmelen kunne man se helt tydelig.

-Båttur en en god ide for å skifte miljø og få snorklet/dykket på flere steder.

-Tur til neset Raz Mohammed ikke noe særlig om du ikke absolutt må ha vært på sydspissen av Sinai. Ikke noe særlig å se og snorklingen var bedre ved hotellet.

-Bytur til Sharm noe jeg antagelig ikke kan få noen til å droppe, men du går ikke glipp av noe ved ikke å dra dit. Navnet Sharm er fullstendig misvisende.

Lenke til kommentar

Kjedelig at man må ta fly for å komme seg til pyramidene altså. Vil jo veldig veldig gjerne få sett litt av historikk også. Selv om det er artig nok med snorkling og alt det der. Når det er nevnt, vil det være varmt nok til å kunne bade og snorkle osv? Tenker jo tross alt på å dra i januar. Nå vet jeg ikke helt hvor i Sharm dette hotellet er, men jeg regner med at det er nokså sentralt. Dette med 4-hjuling og kamel i ørkenen, høres knall ut. Mosesfjellet er heller ikke å forakte. Hvordan synes dere vi burde fordele alle disse attraksjonen på en uke? Altså med tanke på beliggenhet og tid som går til de ulike attraksjonene. F.eks ta pyramidene først, eller sist? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Når det er nevnt, vil det være varmt nok til å kunne bade og snorkle osv? Tenker jo tross alt på å dra i januar.

Ville selv ventet til mars/april for skikkelig badevær.

http://www.wunderground.com/NORMS/DisplayI...&Units=both

Hvordan synes dere vi burde fordele alle disse attraksjonen på en uke? Altså med tanke på beliggenhet og tid som går til de ulike attraksjonene. F.eks ta pyramidene først, eller sist? Takk for svar.

Lengere turer bør man generellt ta i begynnelsen av oppholdet da forsinkelser og tull kan gi problemer for retur til Norge. Ellers anbefaler jeg å ikke dra til pyramidene om du skal en uke til Sharm. Jeg skjønner du ikke har vært på en egyptsk flyplass før. Egypt er et land man gjerne reiser til flere ganger og da er det mye bedre å spare turen til Luxor/Kairo/pyramidene til du kommer til Hurghada.

 

Når det gjelder andre mer lokale utflukter så arrangeres de du er interessert i antagelig 1 eller 2 ganger i uken så programmet gir seg selv.

Lenke til kommentar

Skjønner. Vel fortrinnsvis så tenkte vi oss til Sharm. Bakgrunnen for turen er jo å få med seg litt av kulturen, samtidig som vi skal ha det GØY. Blir ikke akkurat en attraksjonstur". Men dersom vi skulle velge å dra til pyramidene, hvor burde vi dra da? Kairo? Noen som har vært der? Hvor ser man det meste osv?

Lenke til kommentar

Som sagt så kan man reise flere ganger til Egypt.

 

Om du skal se "historisk stein" så er Sharm ikke stedet å fra. Fra Hurghada eller noen av de andre feriestedene på den afrikanske siden finnes det derimot mange bussturer på en eller to dager til Luxor og Cairo hvor du får sett mye på en enkel måte.

 

Skal du se enda mer så fly til Cairo og klar deg selv derifra og ta turisttoget til Luxor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...