Gå til innhold

session start problemer


Anbefalte innlegg

Nå holder det på å klikke for meg, for jeg forstår virkelig ikke hva som er galt lengre.

 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at index.php:1) in include/header.php on line 1

 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent by (output started at index.php:1) in include/header.php on line 1

 

Jeg lagrer som UTF-8 uten BOM og har ingenting før session_start:

 

<?php session_start();

 

Fremdeles Får jeg feilmeldingen. Jeg har til og med lagt inn linja "AddCharset UTF-8 .php" i .htaccess og prøvt uten hell å legge med <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> i head-tagen

 

Jeg har forøvrig webhotell hos one.com hvis det skulle være nyttig info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Det problemet var jeg borti for lenge lenge siden. Om jeg ikke husker helt feil så hadde det noe med at filen var lagret i windows (slik at linjeskift er \r\n i stedet for \n) samtidig som at det fantes mellomrom eller linjeskift etter siste ?>

 

Men som sagt dette var lenge siden, så jeg husker ikke nøyaktig, men det var noe slikt som var problemet.

 

Jupp. Et kjapt søk på google (ikke glem at google er din venn - søk neste gang ;) ) gav følgende:

 

Most common reason for this error is extra empty lines at the end of

your php file. Delete those, and the error should not appear, as long

as you have not made any other errors within your script.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha. Jeg fikk vekk feilmeldingen, men er ikke 100% sikker på hva som gjorde det. Jeg fjernet bare masse tomme linjer. Men jeg fikk et nytt problem. Når jeg skriver noe inn til en database fungerer ikke æøå. De fungerer fint i HTMLen på sidene mine nå som utf-8 virker, men ikke i kommuniskasjon med MySQL. Har du løsning på det problemet? Det orginale problemet mitt er på en måte snudd nå, for før virket det med databaser, men ikke direkte i HTML.

Lenke til kommentar

baklager sparsommeligheten med info og igjen takk for hjelpen. Det jeg ønsker er at når jeg setter noe inn i databasen via php, så skal det gjøres i utf-8. For jeg antar det er en annen standard der. Ting jeg har satt inn i phpmyadmin vises riktig. Det er bare nye ting satt inn etter at jeg byttet karaktersett til utf-8 som kommer opp feil.

Lenke til kommentar

Har også slit med BOM de siste dagene. Om du har ssh-tilgang til serveren. og det er en linuxmaskin kan du sjekke cat /sti/til/php-fil |head.

 

Lite spørsmål til trådstarter: Finnes det en enkel grei måte å fjerne BOM på?

 

edit: så nå at det opprinnelige problemet ble løst. Beklager unødvendig post :p

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...