Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har to spørsmål:

 

1) Når jeg skal "javadoce" et prosjekt som inneholder flere mapper, hvordan kan jeg da få med dokumentasjon til alle java-filene mine? F.eks. jeg har en mappe som heter "Prosjekt" og der ligger Main.java. Men så er det en mappe til, "Mappe" med masse java filer inni. Hvis jeg skriver i kommandovinduet "cd /Prosjekt" også skriver jeg f.eks. "javadoc -package *.java". Da lager den dokumentasjon til alle klassene som er inne i mappen prosjekt, men hva med det som er inne i "Mappe"? Finnes det en måte som får "javadoc" til å lete videre inn i undermappene?

 

2) Jeg har satt classpath til "/" (og i den mappen classpathen er satt, ligger mappen "Prosjekt") slik at jeg kan sortere programmet mitt i forskjellige mapper. Øverst i alle java-filene som ligger i undermappen "Mappe" skriver man da "package Prosjekt.Mappe", men når jeg skriver "package Prosjekt" i Main.java får jeg feilmelding om at den ikke finner klassen. Noen som vet hvorfor?

 

Håper jeg greide å forulere spørsmålene riktig, så takker for alle bidrag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, fikk det til. Men det ser litt dumt ut i dokumentasjonen at Main-klassen ikke har noen pakke :hrm: Når jeg sier at den tilhører package coffee får jeg denne feilmeldingen når jeg kjører programmet:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Main (wrong name: coffee/Main)
       at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
       at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:620)
       at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:124)
       at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:260)
       at java.net.URLClassLoader.access$000(URLClassLoader.java:56)
       at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:195)
       at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
       at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188)
       at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306)
       at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:276)
       at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:251)
       at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:319)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...