kjey Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Hei. Jeg har to spørsmål: 1) Når jeg skal "javadoce" et prosjekt som inneholder flere mapper, hvordan kan jeg da få med dokumentasjon til alle java-filene mine? F.eks. jeg har en mappe som heter "Prosjekt" og der ligger Main.java. Men så er det en mappe til, "Mappe" med masse java filer inni. Hvis jeg skriver i kommandovinduet "cd /Prosjekt" også skriver jeg f.eks. "javadoc -package *.java". Da lager den dokumentasjon til alle klassene som er inne i mappen prosjekt, men hva med det som er inne i "Mappe"? Finnes det en måte som får "javadoc" til å lete videre inn i undermappene? 2) Jeg har satt classpath til "/" (og i den mappen classpathen er satt, ligger mappen "Prosjekt") slik at jeg kan sortere programmet mitt i forskjellige mapper. Øverst i alle java-filene som ligger i undermappen "Mappe" skriver man da "package Prosjekt.Mappe", men når jeg skriver "package Prosjekt" i Main.java får jeg feilmelding om at den ikke finner klassen. Noen som vet hvorfor? Håper jeg greide å forulere spørsmålene riktig, så takker for alle bidrag!
pgdx Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Prøv å bruke Eclipse. Den ordner det meste for deg.
LostOblivion Skrevet 14. november 2007 Skrevet 14. november 2007 Fra javadoc-manual: -subpackages pkg1:pkg2:... Generates documentation from source files in the speci- fied packages and recursively in their subpackages. An alternative to supplying packagenames or sourcefile- names.
kjey Skrevet 14. november 2007 Forfatter Skrevet 14. november 2007 Takker, fikk det til. Men det ser litt dumt ut i dokumentasjonen at Main-klassen ikke har noen pakke Når jeg sier at den tilhører package coffee får jeg denne feilmeldingen når jeg kjører programmet: Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Main (wrong name: coffee/Main) at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method) at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:620) at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:124) at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:260) at java.net.URLClassLoader.access$000(URLClassLoader.java:56) at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:195) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:276) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:251) at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:319)
kjey Skrevet 14. november 2007 Forfatter Skrevet 14. november 2007 Nei, men det funket Tusen takk for hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå