Gå til innhold

fra enkel kjerne til dobbelkjerne, får det ikke til å fungere


Marcelo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

har til nå hatt en Amd athlon 3200+, men har idag byttet til en Amd Athlon 4200+ X2. Poen var jo selvsagt å få fordelene av å ha en dobbelkjerne cpu. Men problemet er at jeg tror at den noe cpu'en virker nå bare som en cpu og jeg vett ikke hvor jeg aktiverer sånn at begge kjernene brukes.

Grunnen til at jeg føler dette er pga av cpu info så står på systemegenskapene til PC-en min og i taskmananger.

 

Bildet av det som står i systemegenskaper er med.

I taskmananger så vises det bare at kun en kjerne jobber og det vises ikke to kjerner.

 

Kan noen hjelpe meg med dette??

post-47001-1195002864_thumb.jpg

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har installert windows på nytt, har og installert alle amd driver og en optimizer for at cpu'en skal funke bedre.

 

Men jeg har fått det til å fungere nå, det står riktig prossesor nå i system egenskaper. Jeg måtte oppdatere bios, men når jeg gjorde det så tok jo PC-en kvelden, og måtte då reestarte cmos, men nå funker alt i windows fint. Eneste problemet jeg ennå har er at PC-en virker litt ustabil når den starter, rett etter jeg har slått den på. Feks: hvis jeg trykker på knappen for å komme inn på bios alt for mange ganger så fryser PC-en.

Noe annelse om hva det kan være??

 

Og angående det Gordon_Freeman sa. Går det an å velge hvor mange grafer oppgave behandlingen skal vise??

Lenke til kommentar
Låner denne tråden litt, har samme problemet som trådstarter. Det står model unknown på system egenskaper og den klarer ikke å se at det er en x2 cpu, men jeg får ca 2x 3dmark05 cpu score. Har forresten Asus a8n sli-deluxe hk, står på sida til asus at det støtter cpuen.

Har du nyeste BIOSen da?

Er litt noob når det gjelder bios, lasta ned en fil fra sida til asus, men vet ikke hva jeg skal gjøre med den. Er en .bin fil.

Lenke til kommentar
Er litt noob når det gjelder bios, lasta ned en fil fra sida til asus, men vet ikke hva jeg skal gjøre med den. Er en .bin fil.

Du må laste ned et BIOS-update program fra Asus, så åpne BIOS-fila du lasta ned i dette programmet.

 

Linken tar deg til download-seksjonen hos Asus Support. Du bare velger riktig HK, klikker på BIOS-Utilities, og laster ned Asus Update for ditt OS. :)

Lenke til kommentar
Jeg har installert windows på nytt, har og installert alle amd driver og en optimizer for at cpu'en skal funke bedre.

 

Men jeg har fått det til å fungere nå, det står riktig prossesor nå i system egenskaper. Jeg måtte oppdatere bios, men når jeg gjorde det så tok jo PC-en kvelden, og måtte då reestarte cmos, men nå funker alt i windows fint. Eneste problemet jeg ennå har er at PC-en virker litt ustabil når den starter, rett etter jeg har slått den på. Feks: hvis jeg trykker på knappen for å komme inn på bios alt for mange ganger så fryser PC-en.

Noe annelse om hva det kan være??

Noen hovedkort kombinert med noen BIOS-er "bare er sånn". Som regel er det ikke noe å bekymre seg over, bortsett fra at du ikke kan trykke så mange ganger på "del" (e.l.) mange ganger etter hverandre.

Lenke til kommentar
Du må laste ned et BIOS-update program fra Asus, så åpne BIOS-fila du lasta ned i dette programmet.

 

Linken tar deg til download-seksjonen hos Asus Support. Du bare velger riktig HK, klikker på BIOS-Utilities, og laster ned Asus Update for ditt OS. :)

takker for raskt svar.

 

Edit: fant ut at jeg hadde BIOS 1004 og cpuen er compatibel fra 1013 tror jeg det var.

Edit2: oppdaterte BIOSen nå, nå står det i system egenskapene at det er en x2 4200+ cpu.

Endret av Chieftec_Matrix
Lenke til kommentar
Du må laste ned et BIOS-update program fra Asus, så åpne BIOS-fila du lasta ned i dette programmet.

 

Linken tar deg til download-seksjonen hos Asus Support. Du bare velger riktig HK, klikker på BIOS-Utilities, og laster ned Asus Update for ditt OS. :)

takker for raskt svar.

 

Edit: fant ut at jeg hadde BIOS 1004 og cpuen er compatibel fra 1013 tror jeg det var.

Edit2: oppdaterte BIOSen nå, nå står det i system egenskapene at det er en x2 4200+ cpu.

Flott. Da var den saken løst. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...