Gå til innhold

NFS ProStreet: 360 / PS3 comparison


BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

Gametrailers.com har laga ei samanlikning av PS3 og 360 utgåva av NFS prostreet.

URL: http://www.gametrailers.com/player/27731.html

 

PS3 versjonen var utruleg uskarp. Eller er det AA overkill?

 

Var forøvrig ein på GT.com sine forum som hadde god innsikt på kvifor det var slik;

just to let yuo guyz know cause i dont know if u all are blind but they are using a hd tv for the xbox 360 and a regular tv for the ps3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok samme oppløsningen eller bedre på ps3 versjonen, mens at xbox 360 versjonen kanskje har mer AA, slik det er på mange multiplattform spill. Og som vi har sett x-antall ganger så gir HDMI litt mer washed out eller realistiske farger enn component gjør. Det kan man uansett kompensere for på tv innstillingene.

Lenke til kommentar
Er nok samme oppløsningen eller bedre på ps3 versjonen, mens at xbox 360 versjonen kanskje har mer AA, slik det er på mange multiplattform spill. Og som vi har sett x-antall ganger så gir HDMI litt mer washed out eller realistiske farger enn component gjør. Det kan man uansett kompensere for på tv innstillingene.

 

AA vil ikke gjøre at forskjellen er slik som det der. Da ville det være _skarpere_ linjer på PS3 enn det er på 360.

 

På PS3-siden så er det umulig å lese hva som står på de scrollende skiltene i det racet starter på videoen, mens på 360 så er det enkelt. Selv nummerskiltet på bilen er vanskelig å lese på PS3 i speedchallengen, mens på venstre side (360) så ser jeg det kjempelett.

 

Så for meg virker det nesten som om det de har av PS3-footage er smudget til helvete og tilbake, noe som får oppløsningen til å virke way off. Hadde vært fint om vi fikk en bekreftelse fra GT på at begge to footagene er tatt i samme oppløsning og ikke skalert opp/ned for å passe med hverandre, og at encodingen er korrekt utført. Er det det, så er det EA som har bæsjet på lokket.

 

Vi vet nå at PS3 og 360 klarer å levere det samme, det er bare opp til utviklerene å faktisk gjøre det de tar betalt for. Egentlig besvarer denne videoen eventuelle spørsmål folk skulle ha på hvorfor EA selger så mye mindre til PS3, selv markedsandeler tatt i betraktning. :)

 

EDIT: Så igjennom en gang til nå, for å se om jeg gikk glipp av noe. Og må tilstå at jeg får vondt i øynene av å lese den vanlige teksten som kommer før racet starter (ca. 50% inn i videoen) "Round 1 match up", og navnet på bilene. Jeg bruker lesebriller, og jeg må jo bare le når jeg fint kan lese teksten på 360, men at øynene begynner å stresse og renne når jeg prøver å lese PS3-teksten.

 

Og en kan si mye rart om dette å porte spill, men helt vanlig 2D tekst skal en få 100% likt. Klarer en ikke det, så er det bare å glemme det. Det finnes ingen unnskyldninger for å rote det til, og det må da selv(!) EA vite. Derfor lurer jeg fremdeles på om det ikke er video-encodingen til gametrailers som egentlig er problemet.

Endret av psino
Lenke til kommentar

Gametrailers har lagt ut mange videoer av denne typen med sammenligning mellom Xbox 360 og PS3. Dette har blitt diskutert opp og ned i mente i Gametrailers egne forum, og de samme anklagelsene har kommet frem der som kommer frem her. Nemlig det at Gametrailers lar en konsoll kjøre på en HD TV, og en annen konsoll på en SD TV. Disse beskyldningene har kommet fra både 360 og PS3-spillere.

 

Selv om GT's egne folk har lagt inn innlegg hvor de bedyrer at de ved slike sammenligninger alltid prøver å ha det samme tekniske oppsettet for begge konsoller.

 

Personlig ser jeg på GT som en seriøs site med proffesjonelle medarbeidere, og jeg har derfor liten tvil om at de bevisst prøver å stille en konsoll i et dårligere lys enn en annen.

 

Når det gjelder NFS: Pro Street så vil uannsett ansvaret for forskjell i konsollversjonene ligge hos EA, og det er tross alt ikke første gangen vi ser dette i et multiplattformspill fra dem.

Lenke til kommentar
just to let yuo guyz know cause i dont know if u all are blind but they are using a hd tv for the xbox 360 and a regular tv for the ps3

 

Haha, det må være det dummeste jeg har hørt. Tror folk at de filmer det av tv'en eller hva skjer? Tror nok gutta på Gametrailers are litt fresh'ere utstyr enn som så.

Tror ikke det har noe med encoding å gjøre heller. Hvorfor skulle de bruke forskjellig encoding på de to filmene? Tror nok de har en ganske standard oppsett uansett hvilken konsoll de tar opp fra.

 

Her tror jeg det rett og slett er dårlig arbeid fra EA sin side. Er jo ikke akkurat første gang at et EA spill ser litt halvveis ut på PS3.

Lenke til kommentar

La merke til hvor hvit røyken var, når han burnet ganske langt ute i klippet, på Ps3 versjonen. Har selvsagt ikke testet Ps3 retail versjon, men på demoen ser ikke røyken slik ut!. Den ser akkurat ut som den gjør på xbox 360 versjonen. Noen andre som kan bekrefte dette? eller avkrefte? Gidder ikke slå på demoen nå.. tester crysis.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
kan bekrefte det, ihvertfall på mitt tv.

 

Da har du satt på deg de tykke PS3-brillene vil jeg tippe. Jeg har testet demoen på min egen PS3 og 360. 360-versjonen er utrolig mye skarpere enn PS3-versjonen. Videoen på Gametrailers.com viser nøyaktig samme forskjellen som jeg ser på mitt eget LE40M87 apparat. Jeg sier ikke at dette er PS3'n sin feil, bare så det ikke blir krig her. Dette ligger helt klart på EA sin side, men forskjellen er der og man kan ikke nekte på det.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
kan bekrefte det, ihvertfall på mitt tv.

 

Da har du satt på deg de tykke PS3-brillene vil jeg tippe. Jeg har testet demoen på min egen PS3 og 360. 360-versjonen er utrolig mye skarpere enn PS3-versjonen. Videoen på Gametrailers.com viser nøyaktig samme forskjellen som jeg ser på mitt eget LE40M87 apparat. Jeg sier ikke at dette er PS3'n sin feil, bare så det ikke blir krig her. Dette ligger helt klart på EA sin side, men forskjellen er der og man kan ikke nekte på det.

 

Nå får DU hive på deg brillene fordi vi snakket her om røyken, ikke om hvor skarpt eller uskarp ps3 versjonen er. Og Akrabra bekreftet at røyken ikke ser slik ut i ps3 demoen. Men jeg har kanskje funnet svaret på neogaf. En bruker der mener at solen treffer røyken fra en annen vinkel enn på xbox 360 i det klippet. Derfor blir røyken helt hvit. Blir samme som på den madden comp videoen deres der man ikke ser skygger fra stadion i ps3 versjonen, men det er skygger i xbox 360 versjonen. Hele kluet var at når de spilte kamp på ps3 versjonen var det midt på dagen, mens at det var ettermiddag når de spilte på xbox 360 versjonen. ( Snakker selvfølgelig om tiden i spillet ).

Lenke til kommentar

Den er god, men ett godt tips uansett for folk som har begge konsollene er: Kjøp 360-versjonen. Når jeg leser i tråden her så handler det ikke om hvordan røyken ser ut i spillene. Sakens kjerne er at PS3 versjonen er veldig uskarp i forhold til 360 versjonen.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
Den er god, men ett godt tips uansett for folk som har begge konsollene er: Kjøp 360-versjonen. Når jeg leser i tråden her så handler det ikke om hvordan røyken ser ut i spillene. Sakens kjerne er at PS3 versjonen er veldig uskarp i forhold til 360 versjonen.

 

Beste alternativet er nok å ikke kjøpe, men om man virkelig virkelig må, så gi heller pengene til et veldedig formål.

Lenke til kommentar

Til dere som har Ps3, som mange før meg har sagt, dette er 110,5% EA sin feil. Bare se på Cod 4 og Assassin's Creed, begge er multiplatform og de kan ikke skilles fra hvilken konsoll du spiller på. Så med engang utviklere ser at de faktisk kan tjene på alle de som har Ps3 vil vi nok se mange multiplatform spill som bare kan skilles ved navnet på esken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...