Gå til innhold

Problem med core voltage


Snibler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skyldes nok Intel SpeedStep som sikkert er slått til i bios, og variasjoner i GHz og volt er da normalt og følger belastningen på CPU. Hvis du disabler alt som har med SpeedStep å gjøre så vil ting stå i ro.

 

Edit: Jeg forutsetter at du ellers har satt korrekte verdier i bios.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Det skyldes nok Intel SpeedStep som sikkert er slått til i bios, og variasjoner i GHz og volt er da normalt og følger belastningen på CPU. Hvis du disabler alt som har med SpeedStep å gjøre så vil ting stå i ro.

 

Edit: Jeg forutsetter at du ellers har satt korrekte verdier i bios.

Hvis du disabler speedstep, så vil klokkefrekvens (multiplier) stå i ro, men ikke voltage. Vdroop som forårsaker dette. Går an å modde så du får mer strøm til cpu, men dette er vel ikke et alternativ for deg. ;)

Lenke til kommentar

Slo av alt som hadde med speedstep å gjøre.

Det som skjedde var da at PC-en fungerte utmerket i en time også stoppet den å fungere.

Etter det skrudde jeg speedstep tilbake på og startet PC-en i biosen , gikk inn i bilde for pchealth

her begynte cpu temperaturen å stige helt til PC-en stoppet og slo seg av

Noen tanker ?

Lenke til kommentar
Etter det skrudde jeg speedstep tilbake på og startet PC-en i biosen , gikk inn i bilde for pchealth

her begynte cpu temperaturen å stige helt til PC-en stoppet og slo seg av

Noen tanker ?

Du har jo noe alvorlig galt med kjøling av CPU da. Evt. så avleverer sensoren feil temperatur slik at avbruddfunksjonen i CPU slår av maskinen. Noe er ihvertfall veldig galt med systemet (les maskinen) ditt.

Lenke til kommentar
Etter det skrudde jeg speedstep tilbake på og startet PC-en i biosen , gikk inn i bilde for pchealth

her begynte cpu temperaturen å stige helt til PC-en stoppet og slo seg av

Noen tanker ?

Du har jo noe alvorlig galt med kjøling av CPU da. Evt. så avleverer sensoren feil temperatur slik at avbruddfunksjonen i CPU slår av maskinen. Noe er ihvertfall veldig galt med systemet (les maskinen) ditt.

Tempen går ikke mye opp når du disabler speedstep. Den går opp litt når PC-en idler, men ikke noe større. Skjekk at kjøleren er skrudd ordentlig fast. Eventuelt ta den av og legg på ny kjølepasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...