Gå til innhold

Ny mobil med Symbia og minnekort


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en ny mobiltelefon men er usikker på hvilken jeg bør kjøpe.

 

Jeg har noen krav til mobilen, den skal bruke Symbian for å åpne for installasjon av 3. part software. Blåtann og mulighet for å sette inn minnekort, kamera er også nødvendig men kvaliteten på kameraet er jeg ikke opptatt av. Plugg til hodetelefoner er også et krav.

 

Mobilene jeg har sett på hittil har vært i prisklassen 3-4000 kroner.

 

Fra før er det Sony Ericsson jeg er vant med, et tasteoppsett som ligner mest mulig på dette er å foretrekke - med joystick i midten. Ønsker ikke touch-skjerm.

337228.jpg

 

Designmessig kunne jeg tenkt meg å ha en telefon noe i stil som disse.

341869.jpg342335.jpg

 

Type form jeg ser etter er egentlig helt standard form uten klapp/sving/brett, utenom slide-telefoner som også er aktuelle.

 

Har ikke behov for 3G eller EDGE.

 

Håper på litt hjelp til å plukke ut en håndfull aktuelle telefoner som jeg kan kikke nærmere på hos en lokal forhandler :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips :)

W910i har jeg sett på, men ifølge produktinfo-siden har den ikke Symbian.

 

Jeg tok en nærmere kikk på Nokia-telefoner og fant to som kan være aktuelle.

 

Nokia E51:

342335.jpg

 

Nokia 6500 Slide:

Nokia-6500-Slide-phone.jpg

 

Begge mobilene har Symbian OS, ser OK ut, har plass til ekstra lagringsplass (minnekort), kamera og mulighet for å plugge til hodetelefoner. Begge kan også kobles til PC via USB, noe jeg ved nærmere ettertanke også vil kreve av telefonen.

 

Skal kikke nærmere på disse to telefonene og se hvilken jeg liker best.

 

Et lite sidespor, er det viktig å passe på at jeg får "riktig" versjon av Symbian, eller har det ikke noe å si? Lurer på om det finnes flere versjoner og muligens en som er i ferd med å utdateres, og som jeg da bør styre unna. Tanken er å legge innpå forskjellige programmer, blant annet en musikkspiller som leser .mod-filer, dersom dette ikke skulle virke eller være ukompatibelt på noen måte ville det være skuffendes.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Tror jeg ender opp med Nokia E65 :)

Har fått inntrykk av at mange syntes telefonen er treg og uresponsiv, dette merket jeg ikke noe til i butikken men jeg sjekker dette likevel igjen før jeg kjøper.

 

Regner og håper med at den ikke er treg som sirup, den har alle de funksjoner jeg ønsker og er ganske rimelig. Tastene er snille med fingrene og telefonen gav meg en god kvalitetsfølelse, selv slide-delen virket solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...