Gå til innhold

HTC Touch Cruise


Xipil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg mottok min i dag fra telehuset.

Virkelig godt førsteintrykk og alle funksjoner fungerte strålende. Kjapp er den også.

Testet tilogmed Tomtom i oslo sentrum (gående og ikke kjørende...lol), fungerte ypperlig.

Telefonen virker solid ut.

Litt vanskelig å treffe riktig på alle menyer og avhukingsbokser, men dette er en tilvenningssak

Absolutt verdt 6000,- Denne har alt du trenger av funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Mini USB pluggene på HTC telefonene er en 11 pins extUSB (extended USB). Dette er fordi at i tillegg til datatrafikk inneholder de kobling for lading og lyd.

 

Her er adaptere du kan bruke for lyd:

 

Tilbehør for HTC telefoner. En mer tradisjonell fjernkontroll med uttak for 3,5mm jack.

http://www.expansys.no/p.aspx?i=150195

 

 

En mer klassisk adapter:

http://reviews.cnet.com/specialized-electr...9.html?tag=coco

Lenke til kommentar

Har fått telefonen.

 

Førsteinntrykket er faktisk veldig bra!!!

 

Nå er det lenge siden jeg hadde Windows Mobile da, men mye har skjedd og den Touch løsninga vil definitivt gjøre ting enklere. Mere konstruktive tilbakemeldinger vil nok komme etterhvert.

 

Bare et tips: I tillegg til litt headset adaptere og sånt, så kjøpte jeg meg et bordstativ\lader til halv pris siden den var en utgått modell til HTC p3300. Denne passer perfekt til Cruise'n. Kjøpt på Mobildata Bodø, mens telefonen var handlet hos PS.no. De var veldig greie å handle med alle sammen.

Lenke til kommentar

Etter en ukes bruk vil jeg dele noen tanker om enheten.

 

Først og fremst Strømkapasitet.

 

Jeg er fornøyd....menså hadde jo jeg N95-1 fra før av da...

 

I nonen dager har jeg slått på musikken ca 06:30...og lar den gå så godt som kontinuelig fram til kl 15:30, og mot slutten av dagen bruker jeg i tillegg GPS'en i ca 15 min.

I løpet avdagen blir det og litt wifi surfing på yr.no i div kaffepauser for å krangle om været...og litt ringing.

 

Har enda rundt 20% strøm på enheten når jeg har kommet meg hjem og satt den i krybben til syncing og lading, så jeg vil si at den tilfredsstiller mine bedskjedne behov med god margin :D

 

Merk: dette er bare "sånn ca observasjoner" og ikke en faktisk batterimåling, men jeg mener det er rimelig bra. Skal teste en fridag og legge tlf i vinduskarmen med gps'en på og se hvor lang tid det tar før den dør. Og kanskje en lignende operasjon ang musikken.

 

En annen observasjon jeg har gjort...er at selv om jeg glemmer wifi på når jeg legger den til lading på kvelden er ikke tlf ubehagelig varm på morran...slik N95 ble rimelig kjapt når wifi stod på.

 

Alt i alt er jo WM6 litt tungrodd å navigere med fingrene, men i lys av mengden skins\home apps som utvikles for plattformen nu så vil dette bli et mindre og mindre problem. Selve telefonen virker veldig bra kvalitetsmessig, og jeg merker og at WM6 er mye mer stabilt enn det jeg husker fra wm5...og forsåvidt symbian og. Har ikke lagt merke til noen ufrivillige omstarter, og de hard resets jeg har tatt er pga min eksperimentering med div betasoftware :p

 

Fornøyd!

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått meg en. Jeg er kjempefornøyd. Det er to ting jeg lurer på

 

Kan jeg laste ned topografiske kart, til TomTom. Evt. installere nytt GPS-program?

 

Hver gang jeg ser youtube snutter via wi-fi stanser videoen ganske nøyaktig på 1.40-1.45. Over 3G går det smertefritt.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Interessant telefon. Vurdere denne sterk.

 

1) Men noen som har prøvd wifien? kan den måle seg med iphone sin? Er jo ganske stor forskjell på skjerm også virker det som. 2,8" og 3,5".

 

2) Det følger med et gratis kart over en by, men hvor mye kommer hele nordeuropa kartet til å koste? Det er tomtom, er den mye dårligere enn de ordentlig GPS-enhetene?

 

3) Er det noen strategispill på windows 6, eller må den være tilpasset telefonen og skjermen? Siden den har touch flo grenesnitt.

 

4) Er det noen andre telefoner som er konkurenter med den til samme pris omtrent. Den burde ha trykkfølsomskjerm, GPS, større enn 2,8" og mindre enn 3,5" skjerm, ikke mye tykkere enn 1,5cm. Nokia N95 blir dermed utelatt. vil egentlig ha telefon til ca.4000.

 

5) Ser at mange av nettbutikkene ikke har den inne, men har elkjop, siba, lefdal, expert denne telefonen? og eventuelt til hvilken pris? (skal sjekke selv nå)

Lenke til kommentar
Interessant telefon. Vurdere denne sterk.

 

1) Men noen som har prøvd wifien? kan den måle seg med iphone sin? Er jo ganske stor forskjell på skjerm også virker det som. 2,8" og 3,5".

 

2) Det følger med et gratis kart over en by, men hvor mye kommer hele nordeuropa kartet til å koste? Det er tomtom, er den mye dårligere enn de ordentlig GPS-enhetene?

 

3) Er det noen strategispill på windows 6, eller må den være tilpasset telefonen og skjermen? Siden den har touch flo grenesnitt.

 

4) Er det noen andre telefoner som er konkurenter med den til samme pris omtrent. Den burde ha trykkfølsomskjerm, GPS, større enn 2,8" og mindre enn 3,5" skjerm, ikke mye tykkere enn 1,5cm. Nokia N95 blir dermed utelatt. vil egentlig ha telefon til ca.4000.

 

5) Ser at mange av nettbutikkene ikke har den inne, men har elkjop, siba, lefdal, expert denne telefonen? og eventuelt til hvilken pris? (skal sjekke selv nå)

 

 

https://prisguiden.no/vis_kategori.ph...mp;submit=S%F8k

Lenke til kommentar
Interessant telefon. Vurdere denne sterk.

 

1) Men noen som har prøvd wifien? kan den måle seg med iphone sin? Er jo ganske stor forskjell på skjerm også virker det som. 2,8" og 3,5".

 

2) Det følger med et gratis kart over en by, men hvor mye kommer hele nordeuropa kartet til å koste? Det er tomtom, er den mye dårligere enn de ordentlig GPS-enhetene?

 

3) Er det noen strategispill på windows 6, eller må den være tilpasset telefonen og skjermen? Siden den har touch flo grenesnitt.

 

4) Er det noen andre telefoner som er konkurenter med den til samme pris omtrent. Den burde ha trykkfølsomskjerm, GPS, større enn 2,8" og mindre enn 3,5" skjerm, ikke mye tykkere enn 1,5cm. Nokia N95 blir dermed utelatt. vil egentlig ha telefon til ca.4000.

 

5) Ser at mange av nettbutikkene ikke har den inne, men har elkjop, siba, lefdal, expert denne telefonen? og eventuelt til hvilken pris? (skal sjekke selv nå)

 

1. Tenker du på "wifi-dekning"? Eller hvordan det er å surfe på internett?

Jeg kan svare på begge. Wifi tilkobling går smertefritt, jeg har ikke spesielt svakere signal på telefonen enn på min bærbare.

Å surfe på internett går strålende, selv på en så "liten" skjerm. Iphone er nok noe bedre, men å surfe med 2.8" skjerm i opera går fint.

 

2. Det koster 87 pund for kun DVD med kartene på. 107 pund med minnekort. Og TomTom er en ordentlig GPS-software. Og skulle du ønske å bytte til Garmin, ja så er det ikke vanskeligere enn å kjøpe seg Garmin software og maps.

 

3. Jada. Masser av spill, og touch flo er bare i tillegg til det vanlige WM6 grensesnittet. Touch Flo gjør det bare enklere for deg å velge musikk, se bilder, ringe, lese e-post osv. når du er "on-the-go". Ergo trenger du ikke alltid trekke opp stylusen.

 

Jeg har f.eks. Age of Empires på telefonen.

 

4. Gå for Touch Cruise, den er herlig. 2.8" skjerm holder i massevis. Skal du ha større, får telefonene en tendens til å bli klumpete, og lite stilige.

 

5. Det kan du se i prisguiden.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

da tror jeg neste skal gå for den. Og age of empires på mobilen er jo bare fantastisk! Er det sammenlignbart med AoE 1 og 2 på pc?

 

Kartene kostet visst mer enn det jeg trodde =/

yes, tenkte egentlig på vanlig wifi-surfing.

 

Eneste problemet er at den er litt dyr, men får vel investere.

 

Er det noen som vet om man kan få kjøpt tyveri/miste forsikring. For jeg har klart å miste 2 av mine 5 mobil hittil. Den siste hadde jeg bare i 25dager =/er ganske kjipt å miste en telefon til 5000+ omtrent med minnekort.

 

Funker forresten 8GB SDHC minnekort?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi litt tilbakemeldinger på hvordan det er å skrive SMS eller E-mail på denne? Skriver en del SMS, og det blir nok en del skriving av mail også.

 

Valget står mellom Cruise eller S730. Cruise frister med stor skjerm og mere funksjonalitet, men fraværet av taster gjør meg litt skeptisk. :hmm:

Lenke til kommentar
Er det noen som kan gi litt tilbakemeldinger på hvordan det er å skrive SMS eller E-mail på denne? Skriver en del SMS, og det blir nok en del skriving av mail også.

 

Valget står mellom Cruise eller S730. Cruise frister med stor skjerm og mere funksjonalitet, men fraværet av taster gjør meg litt skeptisk. :hmm:

 

Det går fint å skrive. Enten har du et fulltastatur å skrive med stylusen på, eller så kan du velge mellom 2 typer touch tastatur og bruke fingrene.

 

Dette innlegget er skrevet på en touch cruise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...