Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny basskasse - bygge eller kjøpe ferdig


bjorn432

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha kasse til et basselement av typen SPL WA300-78f.

Lurer derfor på om jeg skal bygge kasse selv eller kjøpe en ferdig kasse.

Av ferdige kasser står det mellom en enkel eller dobbel kasse.

Har for øyeblikket kun ett element men har tenkt til å kjøpe ett til etterhvert. Vil da den doble kassen fungere dårlig med bare ett element?

Når det gjelder å bygge selv er jeg mer usikker. Har tidligere bygd en kasse, men uten stor suksess. Lurer derfor på om jeg skulle gå for en ferdigbygd med tanke på prisen til den doble kassen?

 

Til slutt lurer jeg litt på koblingen av denne.

Elementet er dobbelspolet, men forsterkeren min Boss BLX3500 har kun en høyttalerinngang. Lurer derfor på hvordan man kobler dette riktig da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal ha kasse til et basselement av typen SPL WA300-78f.

Lurer derfor på om jeg skal bygge kasse selv eller kjøpe en ferdig kasse.

Av ferdige kasser står det mellom en enkel eller dobbel kasse.

Har for øyeblikket kun ett element men har tenkt til å kjøpe ett til etterhvert. Vil da den doble kassen fungere dårlig med bare ett element?

Når det gjelder å bygge selv er jeg mer usikker. Har tidligere bygd en kasse, men uten stor suksess. Lurer derfor på om jeg skulle gå for en ferdigbygd med tanke på prisen til den doble kassen?

 

Til slutt lurer jeg litt på koblingen av denne.

Elementet er dobbelspolet, men forsterkeren min Boss BLX3500 har kun en høyttalerinngang. Lurer derfor på hvordan man kobler dette riktig da?

 

 

+ på ene spolen og - på andre spolen inn på forsterker vel? laske mellom de som blir utestående da? Usikker

 

Jeg har akkurat bygd kasse nå, første gangen jeg prøvde.. Drev helt alene, og er kjempe fornøyd.. mange timer da, men det er verdt det! Da får man mål man vil ha og..

Lenke til kommentar

Ok. Men må nok ta til takke med den inntil videre.

 

Kassa er i hvert fall den BS bildeler anbefaler på produktsida til bassen, og ser ut til å være produsert av SPL den også.

Skulle tro det var greit da, men er ikke sikker, siden det ikke står noe litermål på hverken kassa eller bassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...