software Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hei. Har endelig bestemt meg for å bestille ny pc. Har fått Netshop til å lage et forslag, er det noen som orker å se over? Jeg må ha gjort bestillingen senest 31 desember, så om det er noen nye komponenter som er bra og forventet i salg før 31 så venter jeg gjerne en måned før jeg bestiller. Her er forslaget: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58779 Antec Performance One P182 925,- Amentio 925,- Slett Asus GeForce 8800 Ultra 4657,- Pixmania 4657,- Slett Asus Striker Extreme 1884,- Pixmania 1884,- Slett Intel Core 2 Quad Q6600 1795,- Digitalimpuls.no 1795,- Slett Logitech G15 v.2 594,- Amentio 594,- Slett Logitech G9 Laser Mouse 618,- Stretto.no 618,- Slett Mushkin DDR2 4096 MB S. Performance Plus SP2-6400 1495,- Netshop.no 1495,- Slett Nec AD-7170S 205,- Stretto.no 410,- Slett OCZ GameXStream 850 Watt 1459,- Amentio 1459,- Slett Western Digital Caviar RE 500GB S-ATA 901,- Amentio 1802,- Sle og Creative SB x-fi xtremegamer retail Jeg kommer ikke til å overklokke. Om jeg skal bruke "litt" mere penger enn dette, burde jeg gå opp et par hakk i ram evt prosessor? Hvilken Ram er det som passer best med grafikk kort og prosessor? Er dette det kuleste hovedkortet nå?
LockBreaker Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Du trenger ikke gå opp et par hakk på hverken minne eller CPU. 800 mhz på minnet og 2.4ghz holder i massevis. Neste steg for CPU er da Q6700, og den er ikke verdt det den koster. Bedre å klokke litt da. (Men siden du ikke skal klokke er jo ikke det et alternativ) Men jeg vil likevel ikke annbefale deg å gå for Q6700 pga den høye prisen og det er ingen høy ytelsesøkning du får ved å gå for den. RAMen passer sammen med skjermkort og CPU. Det er ingen spesielle minnetyper for CPU, men det er noen for skjermkort. Såkalte SLI og CrossFire klare brikker. Men de du har der yter langt bedre. Mushkin er noe av det beste du kan få tak i, selv om det er dyrt da. Dersom du skal kjøre SLI er det det beste alternativet du får. Men siden noen av de Ultra kortene også støtter CrossFire, er det bedre å gå for et av disse hovedkortene med X38 brikkesett. Dersom du likevel ikke skal kjøre SLI, er det ikke noe poeng i å ha et HK som støtter det. X38 er det beste valget dersom du ikke skal kjøre SLI(da dette er utviklet av Intel og støtter kun CrossFire.) Det finnes også i DDR2 versjoner, og du kan derfor ha det minnet du har valgt deg ut der på det hovedkortet. Mvh LockBreaker
software Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 Ok, tusen takk for svaret Så oppsettet er ok utenom HK? Skal jeg bare ta dette da: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=54512# ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå