Gå til innhold

trenger hjelp til logon script

NothgaliC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et logonscript som fjør slik at når du logger på, før du faktisk er inne på desktoppen, får du en beskjed som du enten må godta eller ikke godta, visst du godtar den får du logge på, visst du ikke godtar den får du ikke logge på.

har googla rundt noen dager nå men har ikke funnet noe nyttig.

Og om noen tilfeldigvis har en nybegynner guide bokmerka hadde jeg satt pris på om dere hadde å linka den.

kjører windows server 2003.

beskjeden skal komme opp på både Vista og XP maskiner.

takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes noe på local computer policy/computer conf/wind.setting/securitysetting/Local policies/ Security options. :ermm:

Tror du finner noe der.. ;)

Skrevet (endret)

eneste jeg fant var noe som het "interactive logon: message text for users attempting to log on"

men jeg fikk den ikke til å fungere(skal se mer på den). og vil jeg få opp det godta/ikke godta valget med den policien?

Endret av NothgaliC
Skrevet

Et logon script i user settings forutsetter jo at det er noen som logger på maskinen med en konto som har lov til å logge seg på. Du kan jo ikke avbryte en pålogging som allerede er i gang. Det er sikkert enklere å lage et script som logger deg av igjen dersom du trykker avbryt eller ikke svarer på ett gitt antall sekunder eller dreper scriptet.

Skrevet (endret)

Kjøp deg en windows bok om local security policies. Eller kikk her

Du bør ikke tulle med dette hvis du ikke vet hva du gjør!

Vil du bare ha opp det samme bildet som på jobb/skole eller andre steder om sier følgende :

"Kun autoriserte brukere kan logge på denne maskinen. All annen bruk vil bli anmeldt til nærmeste politimyndighet?", når man trykke ALT+CTRL+DELETE for å logge på?

Endret av Mazeking

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...