Gå til innhold

HP Pavilion DV9687eo - Legge inn XP


Mauro

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter min første Pavilion pc ble ødelagt, fikk jeg en ny DV9687eo i dag.

 

Saken er at jeg vil ta vare på alt på backup disken, altså Vista å alle "lisensene" som er betalt for, men alikevell få lagt inn Xp. Hvordan går jeg frem? Det er vel flere her som har vært borti dette før? ;)

 

Enten at det forbli på backup disken, eller at jeg får brent det ut på en dvd plate f.eks.

 

Edit: Fant riktig produkt navn. :blush:

 

Når jeg går HER å kikker, så er det jo omtrent ingen drivere under kategorien Windows Xp. Hva gjør jeg? :(

 

Funker muligens Vista driverene på XP ? :hmm:

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Etter min første Pavilion pc ble ødelagt, fikk jeg en ny DV9687eo i dag.

 

Saken er at jeg vil ta vare på alt på backup disken, altså Vista å alle "lisensene" som er betalt for, men alikevell få lagt inn Xp. Hvordan går jeg frem? Det er vel flere her som har vært borti dette før? ;)

 

Enten at det forbli på backup disken, eller at jeg får brent det ut på en dvd plate f.eks.

 

Edit: Fant riktig produkt navn. :blush:

 

Når jeg går HER å kikker, så er det jo omtrent ingen drivere under kategorien Windows Xp. Hva gjør jeg? :(

 

Funker muligens Vista driverene på XP ? :hmm:

 

Jeg tror ikke du får lagt inn XP, Har selv denne Maskinen og hvis du reintallerer et annet Os en det som kommer med fra hp så vil den ikke fungere helt optimalt selv med drivere på plass, bla fingeravtrykk og ande småting som ikke virker + at det tar en stundå installere alle drivere på nytt

Lenke til kommentar

Syns å huske fra min HP at det ligger en mappe under C med alle driverene, når du har installert Xp som du fikk med maskinen. Trur det er disse filene den bruker for å installere drivere osv første gangen du starter opp maskinen.

 

Du kan jo prøve å kopiere filene fra denne mappen over på en minne-pinne eller noe, og så bruke dem til å installere driverene på din nye XP.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg fåreslår at du bare innstallerer AIDA32 å finner ut navnene på delene slik at du kan søke etter dem i Google der du finner og kan laste ned disse driverene, deretter kan du hive dem innpå en minne-pen el.l og innstallerer på HP maskinen.

Siden PC-en er relativt ny finnes det mange linker til disse driverene :)

 

AIDA32 finner du blant annet her

AIDA32

 

Lykke til :)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Hei,

 

Etter min første Pavilion pc ble ødelagt, fikk jeg en ny DV9687eo i dag.

 

Saken er at jeg vil ta vare på alt på backup disken, altså Vista å alle "lisensene" som er betalt for, men alikevell få lagt inn Xp. Hvordan går jeg frem? Det er vel flere her som har vært borti dette før? ;)

 

Enten at det forbli på backup disken, eller at jeg får brent det ut på en dvd plate f.eks.

 

Edit: Fant riktig produkt navn. :blush:

 

Når jeg går HER å kikker, så er det jo omtrent ingen drivere under kategorien Windows Xp. Hva gjør jeg? :(

 

Funker muligens Vista driverene på XP ? :hmm:

 

Jeg tror ikke du får lagt inn XP, Har selv denne Maskinen og hvis du reintallerer et annet Os en det som kommer med fra hp så vil den ikke fungere helt optimalt selv med drivere på plass, bla fingeravtrykk og ande småting som ikke virker + at det tar en stundå installere alle drivere på nytt

Trist om det ikke er mulig.

 

Leste at det gikk ann å få en nedgradingspakke fra hp, eller microsoft, fra vista til xp, men for å kjøpe den, måtte man ha Windows Vista Ultimate. Utrolig morsomt for de med Home Premium, sånn som min kom med. :(

Lenke til kommentar
Syns å huske fra min HP at det ligger en mappe under C med alle driverene, når du har installert Xp som du fikk med maskinen. Trur det er disse filene den bruker for å installere drivere osv første gangen du starter opp maskinen.

 

Du kan jo prøve å kopiere filene fra denne mappen over på en minne-pinne eller noe, og så bruke dem til å installere driverene på din nye XP.

Det følger ikke med Xp, Men noen som hvet hvordan man får installert en driver hvis man bare har .sys filene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...