denieru Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 (endret) Jeg har en relativt ny pc, men allikevel lagger Doom3 helt sinnsykt, nesten uansett hvilke settings jeg bruker. Lagger tilogmed i menyene. Er ikke Doom3 kompatibel med dobbelkjerneprosessorer? Hva kan jeg gjøre for å få god fps? Har nyeste patch, nyeste drivere til både hovedkort og skjermkort (akkurat formatert), alle windows updates + dual core fix som jeg fant på microsoft sine supportsider. Specs: WinXP Pro Intel Core2Duo E6600 Corsair 2GB 800MHz minne Asus 8800 GTX skjermkort Evga NF680i hovedkort Endret 11. november 2007 av denieru
Xiphac Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Merkelig..systemet ditt skal kjøre Doom 3 rimelig glatt i utgangspunktet. Lagger = Hakking? Hva ligger egentlig FPS på da,og på hvilke innstillinger? Og,har du noe spesielt med harddisk aktivitet under spilling?
Republic3D Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Jeg har merket samme problemet... og har omtrent nøyaktig samme oppsettet.
Skagen Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 (endret) Har du prøvd å sette affinitet på Doom 3 slik at den kun bruker én kjerne? How to set processor affinity in Windows XP Endret 10. november 2007 av skag1
denieru Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 (endret) Hei igjen. Har nå undersøkt nærmere. Angående FPS så ligger jeg med alt på laveste grafikkinnstilling (640*480), på ca 10-25 fps i starten av campaign. Dette er jo dårligere enn gamlemaskinen med Geforce4. Ser også at maskinen bruker 50% cpu-kraft, altså 100% av den ene kjernen min. Det hjelper ikke å velge affinitet. Merker heller ikke noe særlig til diskaktivitet. Og med lagging mener jeg hakking ja, beklager feil ordbruk der. For øvrig kan jeg jo nevne at ihvertfall Team Fortress 2 og World in Conflict fungerer fint, har ikke testet så veldig mange andre spill etter formateringen. Endret 10. november 2007 av denieru
Habitats Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Kjører du 2 skjermer? Altså DUALVIEW, eller lignende? Isåfall, om nVidia, gå på "Manage 3D settings", og finn doom 3. Om den ikke ligger der, så legg den til ved å finne .exe filen. Når du har funnet doom 3, gå nedover på listen til du finner: Multi-display/GPU acceleration, sett denne på OFF. Om du ikke har nVidia, så... Dra ut VGA, DVI kabelen til den 2. skjermen
RastaXP Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 dual core fix som jeg fant på microsoft sine supportsider. Den trenger du ikke, da denne fiksen kun er for bærbare maskiner. Den kan faktisk gi deg dårligere ytelse. Intel trenger ingen fikser, kun AMD.
Xiphac Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Siden du (Trådstarter) har mer eller mindre det samme oppsettet som jeg har,så installerte jeg Doom 3 igjen bare for å sjekke.. Og det fungerte greit hos meg. Kjører forøvrig med 69.04 skjermdrivere på Vista 64. Med den FPS du sier du har så skulle en tro at du har 16xFSAA aktivert.. Jeg vet ikke..,du kan jo alltids avinnstallere det ,kjøre en defrag og legge det inn på nytt.
denieru Skrevet 11. november 2007 Forfatter Skrevet 11. november 2007 Kjører du 2 skjermer? Altså DUALVIEW, eller lignende? Isåfall, om nVidia, gå på "Manage 3D settings", og finn doom 3. Om den ikke ligger der, så legg den til ved å finne .exe filen. Når du har funnet doom 3, gå nedover på listen til du finner: Multi-display/GPU acceleration, sett denne på OFF. Om du ikke har nVidia, så... Dra ut VGA, DVI kabelen til den 2. skjermen Takk, dette fungerte! Har nemlig kobla TV'n til PC-en, ved å følge rådet ditt fikk jeg 60 fps stabilt. Vil også takke alle dere andre som prøvde å hjelpe meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå