Gå til innhold

Skjermkortet er underklokket?


KBØ

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Forleden dag satt jeg og spilte, da poppet det opp et vindu som sa at skjermkortet var for varmt. Jeg kunne velge og enten redusere ytelsen eller la det være. Jeg valgte å redusere ytelsen. Jeg regnet med at dette skulle settes tilbake på de opprinnelige innstilingene, men det gjorde det altså ikke. Jeg har GeForce 6610XL.

 

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Må jeg formatere PC-en? Takker og bukker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

kjempegøy...

sitter ikke med nvidia skjermkort selv men regner med det er noen instillinger hvis du høyreklikker på skrivebordet, velger egenskaper, fanen instillinger og avansert.

ville også vurdert å sjekke vifter og sånt, fjerne støv.

 

lykke til..

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Problemet er at jeg har lavere ytelse enn vanlig. Lav fps i div. spill osv. Har skjekket innstillingene men det står ingenting om at jeg kan sette innstillingene tilbake til default.

 

Kjipt... Du kan jo prøve å laste ned et overklokkingsprogram (er ikke sikker på hva nvidia har av utvalg, men du kan bruke AtiTools)

 

Jeg vil uansett anbefalle deg og fjerne støv og så videre fra komponentene i PC-en som Dewil sa.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg får tilbake de opprinnelige innstilingene?

Et dumt spørsmål, kanskje, men har du startet maskinen på nytt? Hvis temperaturbeskyttelsen først har slått inn så må det en reboot til før driveren vil justere hastigheten igjen.

 

Har prøvd reboot ja. Funket dessverre ikke. Innstalere driverne på nytt, kan jeg gjøre dette med en gang? Ikke no sikkermodus eller noe sånt? Beklager hvis dette er et dumt spørsmål.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg får tilbake de opprinnelige innstilingene?

Et dumt spørsmål, kanskje, men har du startet maskinen på nytt? Hvis temperaturbeskyttelsen først har slått inn så må det en reboot til før driveren vil justere hastigheten igjen.

 

Har prøvd reboot ja. Funket dessverre ikke. Innstalere driverne på nytt, kan jeg gjøre dette med en gang? Ikke no sikkermodus eller noe sånt? Beklager hvis dette er et dumt spørsmål.

 

Neida, det trenger du ikke. Du kan bare laste ned driverne å innstallere i vanlig windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...