Gå til innhold

artikkel spillavhengighet/gaming generelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hello.

jeg har nå norsk heldag, 2klasse vgs, og har ingenting å skrive om. tenkte derfor at jeg kunne bruke noen av mine erfaringer angående spilleavhengighet/gaming til å skrive en artikkel. har tenkt til å vinkle artikkelen noe negativt, og nevne for eksempel hvor mye tid man kaster bort og lignende.

er det noen som har noe pheTe tipZ til hva jeg kan stappe inn i den freShe artikkelen? thx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spiller du om du føler du kaster bort tid/penger på det?

Spill er gjerne en opplevelse, for de som spiller, som kan sammenlignes som en god film osv.

Ingen sier noe om at man kaster bort tid og penger med å se en film på kino til 100 spenn.

Men du kan såklart vinkle det som alle aviser gjør, se bort ifra det sosiale det kan bringe med seg, folk man kan møte, og kun male et bilde av en overvektig innesluttet nerd som sitter på et mørkt rom fylt av tomme brusflasker og gamle grandiosa esker.

Skrevet
Hvorfor spiller du om du føler du kaster bort tid/penger på det?

Spill er gjerne en opplevelse, for de som spiller, som kan sammenlignes som en god film osv.

Ingen sier noe om at man kaster bort tid og penger med å se en film på kino til 100 spenn.

Men du kan såklart vinkle det som alle aviser gjør, se bort ifra det sosiale det kan bringe med seg, folk man kan møte, og kun male et bilde av en overvektig innesluttet nerd som sitter på et mørkt rom fylt av tomme brusflasker og gamle grandiosa esker.

Wow var bare et eksempel på et spill som koster penger å spille og mange spille, og da provoserer du flere og han sa han ville vinkle det litt negativt.

Spiller ikke wow selv, men kjenner mange som gjør det, og jeg synes de bruker litt for mye tid på det, de skulka skolen bare for å være hjemme å spille wow. Hvet ingen som har skulka skole bare for å være hjemme for å se film.

Et spill kan du bestemme hvor lenge du skal spille, alt fra et minutt til mange timer og en film varer i toppen 3 timer.

Skrevet

Ergo får du igjen mye mer for å spille, i kroner å øre, enn om du stikker på kino.

Men nei, det er ikke bra når folk ikke klarer å ta ansvar for sine egne handlinger og heller blir hjemme å spiller enn å stikke på skolen og får seg en utdanning.

Bare ikke skyld på spillene, det er personene som flykter man må ta tak i.

Skrevet

Hvorfor ikke drøfte dra fram de positive og negavtive effektene ved spilling... JEg synes det virker mer seriøst og ha en objektiv framstilling... Tror jeg og din lærer vil synes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...