Gå til innhold

Outlook 2007 starter ikke etter oppdatering - Missing MSVCR80.DLL

Solsviken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er flere på jobben som bruker ACER TRAVELMATE 6292 med Vista.

Når vi først installerer Office 2007 fungerer Outlook en gang, avslutter vi programmet nekter det å starte neste gang. Får feilmelding om at outlook mangler MSVCR80.DLL, dette klarte vi antagligvis å løse ved å uinstallere Acer sine programmer i eManagement. (tips fra forumbrukere som har lignende feil fra andre fora rundt om i verden)

Så trodde vi alt var ok, helt til microsoft update oppdaterer officen. Samme feil skjer igjen, programmet nekter å starte.

Løsningen er å rulle tilbake oppdateringen og nekte oppdatering av programvaren. Men dette er en løsning som ikke er så veldig aktuell på sikt.

Hva i all verden kan dette skyldes eller har løsning ?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv dette:

Open Regedit and navigate to this key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\Outlo ok\OAddin.Addin

Change the LoadBehaviour to be 1

Restart Outlook.

eller evt dette:

Open MS Word

Click on the Office Orb in the upper left of the screen

Click Word Options

Click Resources

Click Diagnose

MS Office will then run some scans and after about 5 minutes, the issue is corrected. Works very nicely.

It took me a long time to find this in Office 2007, but once I found it I figured that there is no better program to fix it then itself. Try it and you will be pleased, I have not had this issue since running this fix.

Skrevet

Finner ikke den tråden i registeret, og når jeg har kjørt diagnosen i Word så står det at feil er rettet, men samme feilmelding dukker stadig oppe. Irriterende!

Skrevet

Ganske frustrerende dette, så det hadde vært fint om noen hadde et tips å komme med. Ikke lett å finne på noe på microsoft sin hjemmeside i hvert fall. Dessverre....

Skrevet

Jeg la inn den engelske versjon,en, og da funket det. Merkelig nok, siden jeg ikke har gjort annet enn å slette noen Acer-programmer som kom med maskinen. Så nå funker det i det minste....

Ifølge andre forum har det ikke hjulpet å lagt inn den manglende dll-filen...

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg støtte på dette problemet i dag selv, og jeg fikset det ved å først avinstallere office, så avinstallere Acer DataSecurity Management, og deretter installere Office på nytt. Funker utmerket nå :) Og Acer DataSecurity har jeg ikke noe behov for uansett så gjør ikke noe om jeg ikke har det installert. Regner forøvrig med at det vil bli kluss igjen om jeg installerer det nå.

Skrevet (endret)

For meg virket det å kjøre diagnosen i Word - takk for godt tips!

===> Nei, så vel var det ikke! Feilen gjenoppstod, akkurat som for andre. Men - etter først å ha kjørt Regedit og deretter diagnosen, virket Outlook. Får håpe at det holder......

Endret av Framandpretor
  • 7 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hei,

Sliter med det samme.

Har avinstallert de Acer-programmene, og reinstallert Office.

Så da ut til å fungere, men feilen kom igjen etter en Microsoft-oppdatering 2 dager senere.

Har testet registry-nøkkelen og diagnose etc.

men feilen blir jeg ikke kvitt...

Kan se ut som Outlook starter greit fra menyen under start-programmer-Microsoft Office,

men feilen kommer ved bruk av shortcut på skrivebort, hurtigstart og sist-brukt-lista under start-knappen. (Acer'n kjører Vista)

Noen andre som har funnet noen løsning / forklaring på dette ?

Endret av hansth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...