Gå til innhold

TES: Oblivion fryser etter installering av Fighter's Stronghold


Anbefalte innlegg

Har spilt Oblivion i flere måneder, og har både Shivering Isles og Knights of the Nine installert. Spillet har oppført seg eksemplarisk hittil.

Så lastet jeg ned Fighter's Stronghold fra The Elder Scrolls sidene i det tidspunket FS var gratis nedlastbart.

Installerte og det var helt uproblematisk. Fikk gjort alt jeg skulle i Battlehorn Castle, explora hele greia, brukte taksidermisten og alle andre features i castlen.

Alt fungerte altså helt fint.

Så tok jeg noen side quests (Daedric) iløpet av noen dager og alt var vel, helt til jeg skulle gå meg en tur fra Chorrol og opp til Battlehorn. Et stykke langs vegen så frøys spillet. Måtte restarte. Så prøve jeg å fast travel til Battlehorn, og det samme skjedde igjen - spillet frøys. Ny restart, og jeg prøvde så å komme fra en annen kant mot borgen, men etterhvert som jeg nærmet meg området rundt borgen, så frøys spillet igjen. Det hele opplevdes som å gå rett inn i en usynlig vegg.

Har ikke snøring på hvorfor dette skjer. Har maskin mer enn nok til å dra både Oblivion og det som er mange ganger mer ressurskrevende. Har siste drivere til alt av hardware og software. .esm- og .esp- filene er huket av i Data Files.

Ingen andre programmer kjører i bakgrunnen enn de som alltid har kjørt i bakgrunnen.

 

Resten av spillet fungerer helt eksemplarisk - problemet oppstår kun hvis jeg nærmer meg Battlehorn- området.

 

Any 2 cents from anybody....?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å se hva som skjer om du ved hjelp av konsollen teleporterer deg inn i borgen og så går ut? Du kan bruke følgende kommando:

 

coc cellenavn

 

Her er cellenavn et av navnene listet under "Console Location Code" i boksen til høyre her. Bla deg gjennom dem og se hva som skjer, jeg er spesielt interessert i BattlehornCastleExterior01 (ettersom denne er utendørs).

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Takker og bukker Misp - det skal jeg prøve i morgen etter jobben... :thumbup:

 

Resultat fra prøvingen:

 

Utgangspunkt: Utvendig fra Bruma:

coc BattleHornCastleBasement: Kom korrekt inn i Basement - alt fungerte helt OK mens jeg var innomhus. Skulle gå ut av hoveddøra - da frøs spillet igjen (rettere sagt: Loada ca. 5% av "Loading-baren", og da frøys det).

 

Utgangspunkt: Utvendig fra Bruma:

coc BattleHornExterior01: Spillet frøys tvert (rettere sagt: Loada ca. 5% av "Loading-baren", og da frøys det).

 

Utgangspunkt: Utvendig fra Bruma:

Alle de andre lokasjonene fungerer helt OK.

Men da jeg teleporterte inn i Tower, og skulle gå ut av det - da skjedde det samme igjen.

Så det er nok utendørs som er problemet.

 

Felles ved alle frysinger er at loadingen kommer opp, og musikken høres, men intet mer.

 

 

 

EDIT:

Shit, jeg trodde kanskje man kunne fast travel fra innsiden av castlen til en annen plass, slik som man kan gjøre fra alle de andre husene jeg eier - men det går ikke nei. Søren også lol.....

Tenkte jeg skulle få med meg noe av utstyret og et par-tre av vaktene til et annet sted....:-)

Kan jo alltis bruke konsollen for å få med meg utstyr da men....

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Takker og bukker Misp - det skal jeg prøve i morgen etter jobben... :thumbup:

 

Resultat fra prøvingen:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Utgangspunkt: Utvendig fra Bruma:

coc BattleHornCastleBasement: Kom korrekt inn i Basement - alt fungerte helt OK mens jeg var innomhus. Skulle gå ut av hoveddøra - da frøs spillet igjen (rettere sagt: Loada ca. 5% av "Loading-baren", og da frøys det).

 

Utgangspunkt: Utvendig fra Bruma:

coc BattleHornExterior01: Spillet frøys tvert (rettere sagt: Loada ca. 5% av "Loading-baren", og da frøys det).

 

Utgangspunkt: Utvendig fra Bruma:

Alle de andre lokasjonene fungerer helt OK.

Men da jeg teleporterte inn i Tower, og skulle gå ut av det - da skjedde det samme igjen.

Så det er nok utendørs som er problemet.

 

Felles ved alle frysinger er at loadingen kommer opp, og musikken høres, men intet mer.

 

 

 

EDIT:

Shit, jeg trodde kanskje man kunne fast travel fra innsiden av castlen til en annen plass, slik som man kan gjøre fra alle de andre husene jeg eier - men det går ikke nei. Søren også lol.....

Tenkte jeg skulle få med meg noe av utstyret og et par-tre av vaktene til et annet sted....:-)

Kan jo alltis bruke konsollen for å få med meg utstyr da men....

Jeg ville prøvd å spørre om dette på det offisielle forumet, du får nok rask hjelp der. :) Tror jeg kanskje først ville prøvd i delen Oblivion Mods, men Hardware and Software Issues er vel også relevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...