Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen. (Usikker på hvilket forum jeg skal poste dette i)

Jeg er på utkikk etter ett veldig bra blogg-script. Som dere sikkert skjønner skal dette være noe ferdige greier jeg bare trenger å installere.

Jeg har forsøkt meg med Wordpress, noe jeg syns var noe dritt. At jeg seriøst ikke kunne bruke html eller javascript i postene syns jeg rett og slett er for dårlig.

Når jeg på toppen av dele hele måtte lese gjennom dårlig engelsk for å finne løsningen tok det kaka.. Det skulle av min server med en gang !

Er det noen av dere som vet om ett bra blogg-script der jeg faktisk kan benytte html & javascript i postene?

- Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer litt på hva du sier iht. Wordpress. Du kan bruke html og javascript i postene. Til og med PHP/MYSQL.

Dokumentasjonen til Wordpress er skrevet på beste måte.

Wordpress er det beste for de fleste. De fleste pleier dog, i motsetning til deg, å bruke litt tid på det. ;)

Lykke til! :)

Skrevet (endret)

Takk for svar.

Jeg har jo tatt ett kjapt søk med google etter hva jeg kan gjøre for å få til html i postene i wordpress.

Da får jeg frem at det fungerer fint å bruke html og javascript i tema-filene, mens i postene blir det litt anderleder.

Da må jeg nemlig legge javascriptet i en js-fil, og deretter "linke" videre til javascriptet i posten.

Dette leste jeg på noen .org sider som jeg i farta mener og huske at var wordpress sine sider, men jeg (som ikke er dyktig på script) ingenting av hvordan jeg "linker" videre til en javascript-fil i en post.

Er det noen som skjønner hva jeg prater om, eller er det bare jeg som tuller nå....?

Det jeg forsøker å legge inn på postene er adsense-koder, men det fungerer rett og slett ikke... (Husk at det postene jeg ikke får det til. I selve temaet fungerer det utmerket)

Endret av seppolaatle
Skrevet

Wordpress kommer med en API som er utrolig. Den kjappeste løsningen jeg kommer på, som kan passe deg utmerket, er meta-tags.

http://codex.wordpress.org/Using_Custom_Fields

Dette heter customized fields i redaktøren/editor. Her legger du til adsense-koden din, eller egentlig hva du vil ;)

Data inn i et customized field

Eks.: "18536" inn i feltet "adsense"

Data ut av et customized field

I template:

<?php
$post_id = $post->ID;
$adID = get_post_meta($post_id, 'adsense', true);
?>
<script type="text/javascript">
adsense_greier(<?php echo $adID; ?>);
</script>

Prøv det, og se om det kan passe dine behov. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...