Gå til innhold

Trenger hjelp og få fjernet spyware...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. jeg fikk nettop spyware og virus på PC-en.. kommer meg ikke på nett..... og jeg har en exstern HD... men PC-en min godtar ikke den.. alt som er av filer i den blir ikke lest så mappene er tomme.... så jeg har prøvd og fått hijackthis eller hva det no heter over på det stasjonære PC-en... men det gikk ikke... hva skal jeg gjøre nå da? noen tips?

Jeg holder nå på men en system scan med trend micro PC-cillin....

Håper på det beste.. den melinga jeg har fått oppp sier det er noe med windows/system32/services.exe

Hvis jeg ikke husker feil

Endret av kentove91
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei. jeg fikk nettop spyware og virus på PC-en.. kommer meg ikke på nett..... og jeg har en exstern HD... men PC-en min godtar ikke den.. alt som er av filer i den blir ikke lest så mappene er tomme.... så jeg har prøvd og fått hijackthis eller hva det no heter over på det stasjonære PC-en... men det gikk ikke... hva skal jeg gjøre nå da? noen tips?

Jeg holder nå på men en system scan med trend micro PC-cillin....

Håper på det beste.. den melinga jeg har fått oppp sier det er noe med windows/system32/services.exe

Hvis jeg ikke husker feil

Nope... når jeg strarter en scan med programmet svarer ikke programmet og kan derfor ikke scanne.....

Skrevet

Etter sletting av de mistenkelige filene i programfiler... og restarting av pc-en klarer jeg nå og kjøre en full scan av virus og spyware på PC-en. har allerede funnet 3 mistenelige filer som kan være spyware etter 5 sec med scan.... :p

Ja bare og håpe på at jeg berger meg denne gangen....

Skrevet

Post gjerne en hjt-logg, så kan vi evt. sjekke om det ikke er noe mer som må gjøres for å få en spywarefri pc:

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...