Gå til innhold

UPS til tre servere og nettverksutst.


Kjellvez

Anbefalte innlegg

Heisann. Har 3 frittstående servere jeg gjerne skulle hatt en UPS løsning på. Da av typen som gir en kontrollert nedstengning av server ved strømfeil og gjerne som kan starte opp server igjen også dersom det finnes.

 

Er usikker på om jeg skal gå for en svær UPS til alle 3, eller f.eks. 2 stykk UPS. Finnes det UPS som kan sende term. signal til flere maskiner på en gang eller må jeg ha en til hver maskin?

Noen som har noen konkrete anbefalinger på UPS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for en større UPS. De fleste produsenter har 2 valg når det gelder å slå av flere servere på en gang:

- Nettverkskort i UPS og klientprogramvare som installeres

- USB/Seriell kabel til en hovedserver med en serverprogramvare og klientprogramvare på hver enkelt maskin

 

Du kan nok også helt sikkert scripte remote shutdown selv.

 

Oppstart definerer du i BIOS på serverne, ofte en opsjon under 'power control' eller liknende. Her angir du at maskinen alltid skal være påslått.

 

UPS fra MGE og APC har jeg veldig gode erfaringer med.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med de store til Metric (MGE). Tunge som beist, gode configmuligheter og flott service om man holder til i Oslo-området. Hadde en jævel som var av og på nettverk hele tiden. Fikk god hjelp over telefon fra teknisk, men selv etter å ha åpnet den og dobbeltsjekket kabelen de regnet med at det var fungerte det ikke. De hadde problemer med sykdom, men det var bare å slenge den bak i bilen og svippe innom, så fikset de det på 123.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...