Gå til innhold

Ytelse og standard nettleser


Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus G1S med 2,2 GHz C2D (T7500?), 2 GB RAM og 8600 GT. Burde holde i massevis.

 

Dvs, når jeg klokker ned prosessoren til 50% er det akkurat så det med nød og neppe holder til enkle desktop-applikasjoner - prosessorbruken ligger på ca 60%. Er dette riktig?

 

Sliter også med å få til Opera som standard nettleser, slik at når jeg trykker på en link i mIRC, blir den fortsatt åpnet i IE, enda Opera er satt som standard. Noen løsning?

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så dreven i prosessorer at jeg kan svare på om det riktig eller ikke at den kjører med 50 % load. Men bare skjønner ikke helt; er det ikke bedre med litt viftestøy enn å kjøre med en overbelastet cpu hele tiden? Det virker på meg som den klokkingen din ikke er en særlig god løsning...

Lenke til kommentar
Er ikke så dreven i prosessorer at jeg kan svare på om det riktig eller ikke at den kjører med 50 % load. Men bare skjønner ikke helt; er det ikke bedre med litt viftestøy enn å kjøre med en overbelastet cpu hele tiden? Det virker på meg som den klokkingen din ikke er en særlig god løsning...

Bruker jo programmet som fulgte med maskinen til å gjøre det. For en vanlig bruker oppleves det bare som om maskinen er stilt inn til å kjøre "Quiet Office" som det så fint heter.

 

Hater viftestøy, forresten.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...