Gå til innhold

TES: Oblivion grass draw distance

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et 8800 GTS grafikkort som skulle kjørt Oblivion mer enn godt nok, men helt i begynnelsen når jeg kommer ut av Sewers og ser landskapet, ser jeg en blank bakke på andre siden av vannet! Og når jeg går bortover begynner Gras draw distance noen få meter foran meg - selv om jeg har alle grafikkoptions på fullt!

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
samma greia hos meg... vet ikke om det har noe med grafikkortet å gjøre, eller om crysis demoen har skjemt oss helt ut.

Æsj, det ødelegger jo halve moroa med spillet...

Skrevet

Gå inne på options og stille selve Grass distance på max. Den tror jeg er bare midt på som default (selv på high).

Kunne kjøre alt på max jeg, gress som pokker over fjellet. Men dette pleier jeg å alltid ha AV.

Synes gress i spill ser helt jævligt ut, de får det ikke til sikkelig. Skulle tro at spill utvikler folka har aldri vært utendørs før for det er totalt unaturlig...sveier som om det var silke....er ikke sånn det er.

Skrevet
Gå inne på options og stille selve Grass distance på max. Den tror jeg er bare midt på som default (selv på high).

Kunne kjøre alt på max jeg, gress som pokker over fjellet. Men dette pleier jeg å alltid ha AV.

Synes gress i spill ser helt jævligt ut, de får det ikke til sikkelig. Skulle tro at spill utvikler folka har aldri vært utendørs før for det er totalt unaturlig...sveier som om det var silke....er ikke sånn det er.

Det skal fungere om ikke du har lastet ned mods (noen kan klusse til etter hva jeg har hørt)

btw, noen som har tips til _gode_ mods? som faktisk ikke ødelegger spillet men gjør det bedre/mer variert?

Skrevet
Det går da å endre på Grass View Distance i options? =|

edit: typo

Seff, men det funker ikke, det er det som er problemet. Grass draw distance blir ikke lengre om jeg stiller opp på fullt.

Jeg har forøvrig alle grafikkstats på full guffe.

Skrevet

Jeg har dessverre ikke mye å bidra med angående gressproblemet, ettersom jeg aldri har hørt om dette, og det alltid har fungert fint hos meg.

btw, noen som har tips til _gode_ mods? som faktisk ikke ødelegger spillet men gjør det bedre/mer variert?

Indeed - Oscuro's Oblivion Overhaul og Kobu's Character Advancement System. Les innleggene mine her (OOO) og her (OOO og KCAS og hvorfor jeg anbefaler dem). :)

Når det er sagt, så foreslår jeg at vi videre holder oss til emnet.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hehehe:P bare hyggelig:P Men altså, dette gress problemet deres er ikke et problem i min forstand. Altså, max grass distance er så langt som det er, ingenting å få gjort noe med, med mindre det finnes en mod elns=) så, swallow the deep shit or figure another way to eat it. (totalt random spør du meg)

mvh xitto~

Skrevet
Hehehe:P bare hyggelig:P Men altså, dette gress problemet deres er ikke et problem i min forstand. Altså, max grass distance er så langt som det er, ingenting å få gjort noe med, med mindre det finnes en mod elns=) så, swallow the deep shit or figure another way to eat it. (totalt random spør du meg)

mvh xitto~

Kan ikke helt se hvordan du skal kunne delta i denne tråden som gjelder hjelp til å få gresset til å vises på lengre avstander. En tråd som tydelig gjelder PC-versjonen..

Ditt forslag til å løse problemet jeg og trådstarter har er kanskje å kjøpe en PS3?

Skrevet

Vel nå har jeg da rundet spillet på pc selv, og har også spilt spillet på mange andre PC-er så er ganske kjent med hvordan instillingene til pc er. Men det er bare sån det er. =)

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Man kan endre gressdistansen til hva man vil om man åpner filen My Documents\My Games\Oblivion\Oblivion.ini. Merk at det er lurt å lage en backup av denne først i tilfelle alt skulle gå galt. Åpne filen, og let deg fram til verdiene fGrassEndDistance og fGrassStartFadeDistance under kategorien [Grass]. Du kan manuelt øke disse ved å skrive inn en ny verdi. Det er sikkert lurt å holde dem i ca. samme avstand fra hverandre.

Om det ikke fungerer, så finnes det verdier med det samme navnet litt lenger oppe under kategorien [Display]. Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen (jeg har aldri endret disse selv), men prøv først å endre kun de to første, og så de to andre om de første ikke skulle virke.

Endret av MiSP
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hvis bakken er grønn på andre siden av vannet. Er det fordi spillet er sånn (tror jeg)

Har aldri sett noen som ahr sett alt gresset og de har på fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...