Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blir ikke varmt i varmeapparatet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå nylig byttet termostat på bilen, og bilen blir fortsatt ikke varme i varmeapparatet. Bilen går litt ujevnt på tomgang. vet at tenningen burde justeres mer. Kan dette ha noe å si? Dette er en Ford Sierra IS.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest truleg så har du luft i systemet ditt. Eller du har for lite vatn.

Kna litt på slangene mens bilen går, da med radiator toppa av. Eller du kan prøve å sette bilen i ein bratt bakke med snuten opp. Så etterfyller du vatn etterkvart du får plass.

Skrevet

Har bilen normal driftstemp?

Sjekk at spjeldet som dirigerer lufta faktisk står slik at luft blåses gjennom varmeregisteret. Prøv også å spyl gjennom registeret. Luft motoren så alle luftbobler forsvinner.

Hvis dette ikke hjelper så er det bare å skaffe et nytt varmeregister og bytte.

Skrevet
temperaturen ligger innenfor for normal-feltet på måleren, men den ligger ikke midt på. Lufting har jeg prøvd på. Men hvorfor skal den stå i motbakke?

For å få ut det meste av luft.

I tillegg lufter du med lufteskruene og varmkjører den med varme på full guffe.

Skrevet

Disse bilene har full gjennomstrømning i varmeregisteret til enhver tid. Man regulerer bare luftmengden som blåses gjennom regsiteret. Dette spjeldet som regulerer luftstrømmen er wirestyrt.

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet
Ja, har gått vann i resten av systemet. Men slangen inn til registeret var helt tørr...

Har hatt en en liten overhalling av motor etter at jeg smeltet to stempler. Da byttet jeg også vannpumpe. Får fremdeles ikke vann inn til varmeapparatet. Kan varmeregisteret mitt vært gåent?

Skrevet

takk for et interresant svar. Satt og leste litt imellom der nå. Har jo tidligere stått Dohc motor i bilen min. For dette problemet startet like før sommeren 2007..

Skrevet

Hva slags motor du har spiller ingen rolle ang. varmeapparatregisteret. Det er likt på stort sett alle sierra/scorpio fra den perioden

Skrevet

Okay... trudde kanskje det var en liten forskjell på modellene jeg.. Siden det sto beskrevet om varmeapparatet til en DOHC. Må prøve å få sjekket det... Kjedelig å kjøre uten varme ja..

Skrevet

Finnes det noen enkel måte å bytte dette på uten å måtte av med hele dashbordet? Sjekket på slangen inn til kupeen, den var det vann i, men ikke returen... Så det tyder på at det er noe som tetter inni registeret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...