Gå til innhold

Elder Scrolls Online bekreftet? (PC)


Anbefalte innlegg

- Level-scaling (og alt som følger med det - f.eks. at enhver banditt går rundt i full Daedric armour bare du blir høy nok level, mens det ifølge Bethesda selv eksisterer omtrent tre slike sett i hele Tamriel)

- Klumpete og dårlig interface for PC-brukere

- Elendig menystyring for PC-brukere

- Elendig hotkeysystem for PC-brukere

- Overfokusering på grafikk og kampsystemet

- (= konsollifisert for å appellere til minste felles multiplum - 13-åringer med Xbox)

- Pregenererte dungeons der alle var klin like

- Neddummet dialogsystem med elendig voice-acting (da er det faktisk bedre uten voice-acting i det hele tatt)

- Forutsigbar og kjedelig historie

- Cyrodiil ble gjort om til Legolas-land

- Automatisk veiviser-kompass

 

Bare noen ting jeg kom på sånn rent øyeblikkelig som gjør Oblivion til det svakeste spillet i TES-serien.

Enig med deg på de fleste av punktene her, level scaling var seriøst overdrevet, men i motsetning til morrowind kunne du faktisk bli drept over level 15, snakker om standard, ikke bloodmoon og ikke modet.

brukerinterfacet var skremende dårlig ja, mye dårligere en morrowind, her trenger den avdelingen besøk av dark brotherhood.

Voice acting var surealistisk, stemmene endret seg totalt under samtalen, mye bedre og droppet det bortsett fra hilsninger, snakking i bakgrunnen og nøkkelpersjoner, de kunne da lagt inn mye mer dialog.

 

Er uenig i historien, main quest var ikke så spennende, bortsett fra når du skulle den byen som var ødelagt, bruma var også god.

men de fleste av quild og side questene var meget gode, de klarte å lage hele fighter quild quest rekka interesang noe som er godt gjort.

Her var de mye bedre en morrowind hvor mange av questene kunne vært auto generert, hent x hos y. drep a som er i z osv.

Er delvis enig i kompasset, markør på kartet hadde gitt mer mening, og gi oss et kart vi kan notere på eller i værtfall sette symboler/ bookmark på.

 

Syntes kamp systemet var mye bedre en morrowind, mye mer dynamisk og naturlig, sniking, pil og bue med gift piler var kjempegøy, magi virker også fint, magi var totalt rotet til i morrowind, du måtte bruke magiske gjenstander som du laget med en exploit og som var alt for kraftige.

 

Alt i alt, et bra spill, kan se hvor de prøvde å rette opp feilene fra morrowind og lykkes: miliøet og quester, hvor de prøvde å rette opp feil og overkompanserte: for enkelt på høye levels versus latterlig level scaling, og hvor de hoppet opp og bommet på bakken når de landet med interface.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. har ikke bethesda gjort dette før? Battlespire anyone?

 

Uansett, blir ikke noe jeg kommer til å prøve, TES er singleplayer for meg :)

 

EDIT:

 

Oblivion vs. Morrowind

 

eneste jeg likte bedre med morrowind var main quest.

Likte interfacen godt :)

 

Pregenererte dungeons?

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Hvordan mener dere Oblivion skiller seg negativt fra Morrowind? Ble bare litt nysgjerrig siden dere ikke utdyper dette.

 

Problemet med Oblivion for min del var verdenen. Mens Morrowind var en verden fylt av intriger, fordommer, politikk, fremmede skikker, klanfeider og plot, så var Oblivion en svart-hvitt verden fylt av helter i skinnende hvit rustning og skurker i skinnende svart rustning.

Det er helt fantastisk hvor kjedelig denne type neddumming blir etterhvert. Eneste unntaket var Dark Brotherhood-questene. Spesielt synes jeg det oppdraget hvor du skal drepe "gjestene" i herskapshuset var veldig bra. Det var gøy å se etterhvert som paranoia og dødsangst tok over og alle latente fordommer og mistanker kom til syne. I tillegg må jeg nevne hun i "gjørmebyen" (husker ikke hva den heter, men det er der night mother i dark brotherhood er") som avviser deg med "Unnskyld, jeg ser alltid ut til å tiltrekke meg feil venner, så nå klarer jeg meg uten" var veldig god.

 

Problemet er at dette er svært sjelden i Oblivion, det var en del mer av sånt i Morrowind.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...