Gå til innhold

PowerColor x1950 pro AGP. Har du hatt problemer eller...?


bobafett

Anbefalte innlegg

Hadde tidligere et PowerColor x1950 pro AGP skjermkort. Var veldig fornøyd de 3-4 dagene det fungerte. Det viktigste var i grunn at det var utrolig stille.

Etter 3-4 dager begyntet det å fryse under spill og i andre 3D programmer.

Leverte kortet inn og fikk beskjed om at dette kortet hadde kjente feil med kjøling.

Kortet jeg fikk i retur var et XFX 7950 gt. Det fungerer egentlig helt greit, men det støyer alt for mye. Viftestyring med f.eks. RivaTuner funker ikke, og Zalmans kjølere passer ikke til dette kortet i agp-versjon. Så dette kortet må nok avlives pga støy.

 

Så det jeg lurer på nå, er om det er mange som har hatt det samme problemet med PowerColor x1950 pro AGP?

 

...eller om ditt PowerColor x1950 pro AGP fungerer OK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar. Men er det noen andre her som har hatt problemer med...

 

PowerColor x1950 pro AGP ?

 

Spesielt om det har vært problemer med kjøler.

Powercolor og saphire sin versjon er identiske etter hva jeg har sett. jeg hadde et saphire 1950pro, og det ble rimelig varmt når jeg fyrte opp et spill. Lå på rundt 80-90c og rundt 60 idle. ikke akkurat den beste kjøleløsninga spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med mitt. (256MB versjonen) Fikk det for noen få dager siden. Har drevet mye med feilsøking nå. Første dagen frøs alle 3d aplikasjoner etter 2-3 sekunder. (spill og 3dmark)

Måtte restarte maskinen. Satte inn en psu til, dedikert til skjermkortet for se om det var problemet.

Ingen forskjell. Gikk deretter inn i bios og satte opp agp volten litt. (0.1 volt)

 

Det gikk litt bedre, men fremdeles fryser maskinen av og til. Noen ganger etter 2-3 skunder i spill, andre ganger etter 20 minutter. Vet ikke hva som er galt. Kjøleren (original, arctic cooling) ser ut til å sitte godt, dekker også minnebrikkene på kortet.

 

Kortet ligger på 40 grader i idle, og cirka 48 til 50 under load.

Merkelig!

Endret av Mr_Jonez
Lenke til kommentar

Helvete, jeg hatet mitt PoCo x1950 250mb...pcie vell og merke

 

Vfiten gikk på fullt, drivere krasjet, og det kunne skjelve litt i spill. Leverte det inn, fikk penge igjen og satte inn mitt gamle skjermkort som funket etter en liten rengjøring og orginal kjøler. Tror det får duge de neste 2-3 årene om det ikke tar kvelden før. *banker i bordet*

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med mitt. (256MB versjonen) Fikk det for noen få dager siden. Har drevet mye med feilsøking nå. Første dagen frøs alle 3d aplikasjoner etter 2-3 sekunder. (spill og 3dmark)

Måtte restarte maskinen. Satte inn en psu til, dedikert til skjermkortet for se om det var problemet.

Ingen forskjell. Gikk deretter inn i bios og satte opp agp volten litt. (0.1 volt)

 

Det gikk litt bedre, men fremdeles fryser maskinen av og til. Noen ganger etter 2-3 skunder i spill, andre ganger etter 20 minutter. Vet ikke hva som er galt. Kjøleren (original, arctic cooling) ser ut til å sitte godt, dekker også minnebrikkene på kortet.

 

Kortet ligger på 40 grader i idle, og cirka 48 til 50 under load.

Merkelig!

 

Dette er akkurat samme problem jeg hadde. Og da vet jeg at mitt kort ikke hadde en unik feil. Og jeg vil nok ikke kjøpe ett nytt.

 

Tusen takk for alle svar. For min del anser jeg saken som løst.

Lenke til kommentar

Ok, tenkte bare jeg skulle linke til denne diskusjonen, se også mitt innlegg der:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=851894

 

Har sendt tilbake mitt 5. kort i dag... så får vi se hva vi får tilbake.

(OBS: har ikke opplevd noen 'feil' i de korte testene jeg har utført (flere x 3dmark, men liker ikke minnekjølingen)

 

Hadde tenkt at i verste fall bytte til Sapphire sin versjon, men hvis steketemperaturen der er på 60-90 grader, er det kanskje ikke bryet verdt ?!

 

PS: min PSU er standard/billig 350W, med kun 1 stk hdd og 1 cdbrenner, om det har noen betydning.

Endret av ullteppe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilken driver bruker du?

 

 

Catalyst 7.10......

Catalyst 7.10 krasjer PC-en min også. Du kan prøve å installere 7.5 :thumbup: Den fungerer hos meg.

 

Brukte drive cleaner pro og la deretter inn catalyst 7.5. Da fikk jeg faktisk gjennomført 3dmark 06 uten kræsj :)

 

Skal prøve å få litt tid til spilling i helgen. Håper maskinen er stabil nå.........

Endret av Mr_Jonez
Lenke til kommentar

En kompis av meg har det kortet mener jeg, han hadde samme problem, det fryser når kortet når 54 grader elns.

Gå i bios og sett det på AGP 4x istede for AGP 8x så skal vist dette løse seg etter det jeg har hørt (uten noe ytelses tap ?) !

Endret av aGal
Lenke til kommentar
En kompis av meg har det kortet mener jeg, han hadde samme problem, det fryser når kortet når 54 grader elns.

Gå i bios og sett det på AGP 4x istede for AGP 8x så skal vist dette løse seg etter det jeg har hørt (uten noe ytelses tap ?) !

 

 

Prøvde tipset ditt. Satte agp til 4x, nå kan jeg til og med loope 3dmark uten noe heng eller kræsj.

Har ikke fått noe redusert ytelse av den grunn. (samme score med 4x som 8x)

 

Ser bra ut nå, men har vært mye hodebry dette :)

Lenke til kommentar
En kompis av meg har det kortet mener jeg, han hadde samme problem, det fryser når kortet når 54 grader elns.

Gå i bios og sett det på AGP 4x istede for AGP 8x så skal vist dette løse seg etter det jeg har hørt (uten noe ytelses tap ?) !

 

 

Prøvde tipset ditt. Satte agp til 4x, nå kan jeg til og med loope 3dmark uten noe heng eller kræsj.

Har ikke fått noe redusert ytelse av den grunn. (samme score med 4x som 8x)

 

Ser bra ut nå, men har vært mye hodebry dette :)

 

 

Det var bra :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp powercolor x1950 pro og opplever krasj her også. Har stilt volten litt opp, og det gikk litt bedre. Har også funnet ut at catalyst er det eneste programmet som klarer å klokke kortet uten at det klikker. Fikk klokket det til 621 og 1520 som er stabilt. når jeg klokket til 1580 funket det litt og så kom artifecs. Men sikker på at ytelsen ikke har gått ned etter dere satte ned til agp 4x? og funker kortet mye bedre da fremdeles eller bør jeg bytte til sapphire sitt?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp powercolor x1950 pro og opplever krasj her også. Har stilt volten litt opp, og det gikk litt bedre. Har også funnet ut at catalyst er det eneste programmet som klarer å klokke kortet uten at det klikker. Fikk klokket det til 621 og 1520 som er stabilt. når jeg klokket til 1580 funket det litt og så kom artifecs. Men sikker på at ytelsen ikke har gått ned etter dere satte ned til agp 4x? og funker kortet mye bedre da fremdeles eller bør jeg bytte til sapphire sitt?

 

Etter det jeg har hørt rundt om kring og lest på nett så er det ikke snakk om ytelses tap, man lurer vist bare kortet så det ikke klikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...