Gå til innhold

Nettbasert server eller bacup?


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor denne hører hjemme, så jeg poster den her.

 

Jeg skulle gjerne hatt en nettbasert server eller backup...!

 

Det gjelder en liten bedrift som ikke har det store behovet for en server, å enda mindre ønsker å ha noe form for vedlikehold med server osv.

 

Det de trenger er et sted hvor de kan ha backup, eller bruker som server.

Som er nettbasert, så klart:)

 

Vet noen om leverandører som leverer dette? Nettbasert server, eller noe sånt heter det kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kan benytte en Online Backup tjeneste? Det finnes flere tilbydere i norge, som Mamut, Nordic Backup, Backup24, Telsys etc. Den rimeligste tror jeg leveres av Telsys. Pris fra 49,- for 5GB lagring.

 

Man installerer en liten programmvare på sin pc, og velger hvilke foldere man vil ta backup av. Dataene pakkes og krypteres før de sendes til din backup leverandør. Du kan lese mer om Telsys sin løsning på http://www.backitup.no

Lenke til kommentar

Nettbasert backup koster latterlig mye per GB. Men om du ikke trenger mer enn 5gb, er det jo alltids et alternativ.

 

Sjekk om noen av de ansatte har mulighet til å ha en ok bredbåndslinje, også kjøper du en server med 1tb disk i raid og tar første backup'en hos bedriften (for å slippe at det tar mange timer å overføre all dataen), setter opp servern hjemme hos fyren med ftp, også er det bare å kjøre syncronisering mot ftp'en hver natt.

 

Jeg, brodern og en kompis skal sette opp en sånn løsning oss imellom, med tanke på å sikre bilder osv. Er første backup'en før man starter med nattlig sync som tar tid, så da skal vi bare møtes hos en av oss. Raskt, enkelt og billig (blir så dyrt man gjør det til).

Lenke til kommentar
Nettbasert backup koster latterlig mye per GB. Men om du ikke trenger mer enn 5gb, er det jo alltids et alternativ.

 

Sjekk om noen av de ansatte har mulighet til å ha en ok bredbåndslinje, også kjøper du en server med 1tb disk i raid og tar første backup'en hos bedriften (for å slippe at det tar mange timer å overføre all dataen), setter opp servern hjemme hos fyren med ftp, også er det bare å kjøre syncronisering mot ftp'en hver natt.

 

Jeg, brodern og en kompis skal sette opp en sånn løsning oss imellom, med tanke på å sikre bilder osv. Er første backup'en før man starter med nattlig sync som tar tid, så da skal vi bare møtes hos en av oss. Raskt, enkelt og billig (blir så dyrt man gjør det til).

 

Er ikke helt enig i at nettbasert backup koster latterlig mye. Du får feks. 100 GB til 695,- pr. mnd. Til "hjemmebruk" for deg, broderen og en kompis er dette kanskje overkill, men for en bedrift der data er foretningskritiske er ikke dette store summen. Det å sette opp en server hjemme hos noen ansatte og sende med FTP er vel ikke akkurat sikkert?

 

Alle norske online backup tilbydere som jeg kjenner til benytter sterk kryptering, og sender data kryptert over internett. I tillegg så lagres også data hos de fleste tilbydere på to forskjellige lokasjoner.

Lenke til kommentar
Nettbasert backup koster latterlig mye per GB. Men om du ikke trenger mer enn 5gb, er det jo alltids et alternativ.

 

Sjekk om noen av de ansatte har mulighet til å ha en ok bredbåndslinje, også kjøper du en server med 1tb disk i raid og tar første backup'en hos bedriften (for å slippe at det tar mange timer å overføre all dataen), setter opp servern hjemme hos fyren med ftp, også er det bare å kjøre syncronisering mot ftp'en hver natt.

 

Jeg, brodern og en kompis skal sette opp en sånn løsning oss imellom, med tanke på å sikre bilder osv. Er første backup'en før man starter med nattlig sync som tar tid, så da skal vi bare møtes hos en av oss. Raskt, enkelt og billig (blir så dyrt man gjør det til).

 

Er ikke helt enig i at nettbasert backup koster latterlig mye. Du får feks. 100 GB til 695,- pr. mnd. Til "hjemmebruk" for deg, broderen og en kompis er dette kanskje overkill, men for en bedrift der data er foretningskritiske er ikke dette store summen. Det å sette opp en server hjemme hos noen ansatte og sende med FTP er vel ikke akkurat sikkert?

 

Alle norske online backup tilbydere som jeg kjenner til benytter sterk kryptering, og sender data kryptert over internett. I tillegg så lagres også data hos de fleste tilbydere på to forskjellige lokasjoner.

 

Hvorfor skulle dette være mindre sikkert enn noe annet?

Kan da fint kjøre både kryptering på ftp connection og på lagring.

 

Men såklart, en bedrift er vel kanskje ute etter noe som er døgnåpent og alltid noen klare på support.

 

Var bare et svar i forhold til at trådstarter ville ha det billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...