Gå til innhold

Skjermen blekker ut spontant

Machz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som kan si meg hva som gjør at skjermene mine blekker ut helt spontant. Kjører 7.10 men problemet var der med 7.04 også. Trodde først at det var xorg innstillingne som var gærn siden jeg hadde satt den ene skjermen til auto og den andre til 60Hz, men det gikk ikke lang tid før problemet dukket opp igjen.

Er jo veldig plagsomt at skjermene plutselig blir svart i noen sekunder titt og ofte. Noen ganger så ser jeg at x restarter og jeg må logge meg på igjen. Skjer kanskje i 1 av 10 tilfeller.

Har de nyeste nVidia driverene(via Envy) og i det hele tatt så tror jeg at alle drivere er oppdatert. Har lagt merke til at enkelte andre også har dette problemet men jeg enda til gode å se en løsning på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du aktivert skjermbeskytter? Det kan jo hende at X kræsjer når den blir aktivert...? Men hørtes rart ut om den bare blekker ut litt og kommer tilbake...

Skrevet
Har du aktivert skjermbeskytter? Det kan jo hende at X kræsjer når den blir aktivert...? Men hørtes rart ut om den bare blekker ut litt og kommer tilbake...

Hum, ja jeg har faktisk det. Skal prøve å deaktivere den.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hum, ja jeg har faktisk det. Skal prøve å deaktivere den.

Har prøvd litt av hvert nå men ingenting ser ut til å hjelpe. Har kjørt Vista nå i noen uker mens jeg har spilt Crysis i det håpet at det kanskje var kommet noen oppdateringer nå som jeg fyrte opp Ubuntu igjen som kunne fikse opp i dette. Den gang ei. Har også lagt inn Flock for å se hvordan det fungerer men det er akkurat som før. Skjermene blinker nesten hver gang jeg klikker på en link i nettleseren.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei igjen,

Skjønner ikke noe av dette. Mulig det er noe med mitt skjermkort som gjør at Dual View bare ikke vil kjøre stabilt.

Har installert Sabayon, mest for å sjekke det litt ut, men også fordi jeg må innrømme at det er sabla pent.

Nuvel, her opplever jeg akkurat det samme problemet som før. Skjermene blacker ut og mange ganger så restarter X helt og jeg må logge inn pånytt. Er dette kanskje noe som er et problem med nVidias 7800GT kort(har letet på nett uten å finne noe om det)?

Er temmelig fristet til å kjøpe et 8800GT kort for å se om ting blir bedre fordi jeg vil ha dual view og jeg vil ha Linux!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...