Gå til innhold

Gaming-PC til ca. 15k, alt inkudert


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge hatt planer om å gå til innkjøp av en gaming-PC, siden en dårlig PC (som kostet 8000 fra dell for 3 år siden) ikke holder mål på nyere spill :)

 

Jeg tenkte meg å slå litt til, slik at jeg kunne sitte litt med henda i fanget en stund. Har satt popp et oppsett etter å ha lest rundt på forumet, og lurer på om den vil fungere (har ikke peiling på sånt :p). Jeg kjenner en som er god på å bygge PC-er, men han bor ganske langt unna, så hadde vært greit hvis det gikk an å bestille en sånn bygge-dings, så den kommer ferdig satt sammen i posten... :)

Lurte også på om jeg trenger et eget lydkort? Koster vel ikke mange kronene uansett :)

 

Opsettet

 

På forhånd, takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klokke er det som samme som Overklokking. Overklokking av datakomponenter er ensbetydende med å tyne komponenter til å gi høyere ytelse ved å øke frekvensen på klokken som styrer dem. Hvor mye økning de er snakk om er selvsagt avhengig av en rekke faktorer som kvaliteten på komponentene, kjøling og lignende. Det som oftest utsettes for overklokking er hovedprosessorene og grafikkort,

Lenke til kommentar
8800GT er vel bedre enn x2900

Det er de, men vis han skal prøve seg på å overklokke så funker 680i chipsettet veldig dårlig med quad. Og P35 og X38 chipsettene støtter kun crossfire.

 

Eller er det vanskelig? Leste den testen på hw.no mellom to-kjerna og fire-kjerna, og det stod noe om på eget ansvar osv. Høres skummelt ut :p

Du kan risikere å ødelegge CPU ja, men så lenge du holder på en respektabel volt så bør det gå bra. Overklokket selv min pc for første gang for 2 måneder siden og den kjører fint på 3.4Ghz nå. Er en Q6600 så jeg har tjent 1Ghz på det.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg holder oppsettet som det er. Bestiller nok iløpet av uka :)

Men en ting (til) jeg lurte på; bør jeg legge med en kjøler?

 

Har bytta kabinett, og det virker som at det holer med det som følger med :)

 

Men kan noen bekrefte at alle komponentene fungerer sammen, uten kræsj osv.?

Endret av King_of_Universe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...