Gå til innhold

Bildekritikk: Tankefull stokkandhunn


Gissan

Anbefalte innlegg

Man (jeg i alle fall) kjøper objektiv fordi jeg trenger det, ikke for at jeg bare skal kjøpe. (Ok, 50mm min ble kjøpt uten spesielt formål)

Ja, og jeg trenger kanskje et 50mm f/1.4 USM, da jeg trenger et ordentlig lyssterkt et til innendørsfotografering, i bryllup og til portretter. Mer tele trenger jeg ikke, og makro er jeg ikke interessert i. Nok vidvinkel har jeg også. Og egentlig trenger jeg ikke 40D før 350D tar kvelden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har startet på mitt 3 år med D50, ingenting som er endra fra dagen jeg kjøpte det....

Har hørt ein del som klager over skarpheten på bildene etter 1,5-2 år, men tviler på at det skjer med ALLE kamera for å sei det sånn. Regner med at det ikkje er problem å ha eit kamerahus i 3-4 år uten at du vil merke forskjell!

 

Blir skarpheten dårlig fordi sensoren beveger seg da?

 

Gissan: Jeg vet ikke hvor mange jeg har tatt, men jeg har hatt det lengre enn deg, og er ganske sikker på at jeg har tatt flere bilder...

 

Fortell meg hvordan jeg ser hvor mange bilder jeg har tatt så får du vite det...

 

#22: Da ville jeg ikke stresset med kamera...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Jeg har startet på mitt 3 år med D50, ingenting som er endra fra dagen jeg kjøpte det....

Har hørt ein del som klager over skarpheten på bildene etter 1,5-2 år, men tviler på at det skjer med ALLE kamera for å sei det sånn. Regner med at det ikkje er problem å ha eit kamerahus i 3-4 år uten at du vil merke forskjell!

 

Blir skarpheten dårlig fordi sensoren beveger seg da?

 

Gissan: Jeg vet ikke hvor mange jeg har tatt, men jeg har hatt det lengre enn deg, og er ganske sikker på at jeg har tatt flere bilder...

 

Fortell meg hvordan jeg ser hvor mange bilder jeg har tatt så får du vite det...

Nikon skriver totalt antall eksponeringer til bildeinformasjonen (EXIF). Ved bruk av et program for å lese av EXIF får man vite totalt antall eksponeringer. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dersom instillingene på ditt kamera er samme som på mitt Hr. Olsen så skal bildenavnet fortelle deg hvor mange eksponeringer du har tatt. For eksempel "DSC_8110" altså med min gamle D50 tok jeg i underkant av 10k bilder.

 

 

Wiken...:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...