Gå til innhold

HTMLs svar på <php>?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingenting. Dersom host kun støtter HTML så kan du ikke gjøre noe som helst dynamisk på serveren. Da kan du bare legge ut rene flate HTML filer. dessverre.

Skal du gjøre noe annet så må du ordne deg en host som støtter PHP eller annen "server side scripting"

Ok.

 

Vet du da om et kontaktskjema for HTML? :)

Lenke til kommentar

Som sagt. Det finnes ikke. HTML er kan ikke gjøre annet enn å "vise ting". Skal du kunne "ta imot ting", må du bruke noe annet enn HTML, f. eks. PHP.

 

Alternativt kan du få til et slags kontaktskjema lokalt ved hjelp av mailto: og/eller javascript. Men det er en usedvanlig teit løsning, for den vil kreve at den som skal sende har installert e-post programvare. Alt du vil få til er at bruker fyller inn opplysninger, og at brukerens e-postprogram åpner en ny e-post, fyller inn disse dataene, og deretter kan brukeren trykke på send.

 

PS! Du er nok helt klart best tjent med å rett og slett bytte host. Hvilken host er det forresten du bruker som ikke støtter annet enn HTML? Finnes det noe slikt?

Selv om hosten ikke støtter PHP så kan det jo tenkes at andre ting støttes slik som perl, python, JSP/servlets, ASP, etc.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Da ville jeg punget ut ekstra 15 kr mnd for å få tilgang til alt mulig av serverside scripting, databaser, mm. 50MB pakken deres er ikke brukendes til noe annet enn å legge ut "flate" sider.

Om du f. eks. vil publisere en forskningsrapport, hovedfagsoppgaven, eller en serie artikkler på nettet, så passer 50MB fint til det. Men skal du lage et nettsted, så vil jeg absolutt anbefale 100MB pakken.

Lenke til kommentar
Legg ut epostaddressen din i et bilde. Da vil alle som vil kunne kontakte deg og du blir ikke overlesett med spam.

Kontaktfelt er som regel unødvendig i mine øyne.

Mer brukervennlig da det ikke er alle som bruker integrert e-postklient på dataen, og kanskje webmailer (som hotmail o.l.)

 

Men uansett, jeg har fått svar på det jeg spurte om, og link med mailto:adresse.no er lagt til i et bilde. :)

 

Takker for all hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg har fått svar på det jeg spurte om, og link med mailto:adresse.no er lagt til i et bilde. :)

Obs! Vær klar over at det ikke hjelper mot spam. Om linken er et blide eller ikke har ikke noe å si. Så lenge du bruker mailto:adresse så vil spamroboter plukke opp addressen din.

Når jeg første gang nevnte at du skulle legge den ut som bilde tenkte jeg på følgende:

 

Kontakt meg på nedenforstående adresse:

 

[bilde du lager hvor du skriver inne din e-post adresse i bildebehandlingsprogrammet]

 

 

 

Altså. Unngå mailto:adresse linker i sin helhet.

 

PS! Det finnes javascript som kan hjelpe å gjøre mailto: linker vanskeligere for boter å lese, men ingen som er 100% effektive.

 

Edit: For eksempel på hva jeg mener se www.gsmcellspotting.com hvor jeg har lagt ut mail adresse som bilde. Bruker må altså selv taste inn e-post adressen i mail programmet, men jeg slipper at spamboter finner min e-postadresse.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Du kan jo kanskje finne en gratis host, som støtter PHP med mail-funksjonen, så lager du selve skjemaet på din side med action="http://mitt-kontakt-skjema.en-eller-annen-gratis-host.com" og så der på gratis-siden koder du det du trenger av PHP...med en redirect tilbake når mail er sendt

 

Jeg ser ingen andre muligheter, utenom å oppgradere til pakka hvor du får PHP og sånn som ble nevnt over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...