Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes 190E Starter ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ein tanke ut av det blå her, men sjekk gassveier overføringa. Veit nokre mercedeser har mekanisk overføring på forgasseren og skruene på den har ein tendens å løsne. Da vil ikkje ting og tank fungere opptimalt mot kvarandre.

 

Men om dette er på din bil veit eg ikkje.

 

Bilen har ikke forgasser, men innsprøytning. Så da blir vel ikke dette et problem? Men ser muligheten for at det er noe galt med drivstoffsystemet. Har bare ikke peiling på hva:p

Lenke til kommentar

Du har 3 ting du må sjekke viss du ikke får start på bilen din.

Tenning

Bensin

Luft

 

Skru ut en tennplugg på motoren og legg tuppen på blokken mens du får en annen til å vri på svitsen. Viss det kommer gnist vet du at det ikke er det.

 

Bensin. For guds skyld sjekk at du har bensin på bilen. Viss du har det. Er det lenge siden du skifta bensinfilter? Denne ligger på undersiden av bilen. Du kan se at det går ett rør fra bensintanken. Og videre virker bensinpumpen?

Hører du pumpen går mens du vrir tenningen ett hakk fra start. Kan hende det er kondens på tanken. kjøp en kondensfjerner på en bensinstasjon.

 

Prøv å luk ut om det er noen av disse feilene. For det kan være større problemer siden bilen din gikk dass før du stoppet den.

Lenke til kommentar

Okei. Dette er det jeg har prøvd hittil:

 

Tenning: Byttet tennkabler, plugger, fordeler og rotor. Sjekket gnist (virker) og prøvd å starte med startgass. Prøvd å stille tenninga ved rotoren, men til ingen nytte.

 

Bensin: Ja, det er bensin på tanken. Bensinpumpa går. Har ikke sjekket filter og trykk. Skal få noen andre til å gjøre dette.

 

Luft: Dette skal også en annen sjekke.

 

Men: Hadde jeg merket det (bortsett fra at bilen går dårligere) hvis jeg ikke hadde kjørt på alle sylindrene? og kan dette ha forårsaket skade, selv bare på en halvtimes kjøring?

 

Pluggene blir svarte etter bare et par startforsøk. Er dette bare på grunn av at den ikke starter ordentlig, eller kan det være oljelekkasje?

Lenke til kommentar

vis den ikke tenner på alle stemplene skal bilen riste litt ekstra sånn som jeg har forstått det bråker vist gjerne litt ekstra også, aldri hatt det på mine biler.

 

det at de blir helt svarte etter et par forsøk høres jo ikke riktig ut. hadde prob med at jeg ikke fikk tenning på på bilen etter jeg bytt et fra automat til manuell(er fikset nå) da var litt fukt på pluggene men ikke noe mer stress. så egentlig rimelig greie ut.

Lenke til kommentar
vis den ikke tenner på alle stemplene skal bilen riste litt ekstra sånn som jeg har forstått det bråker vist gjerne litt ekstra også, aldri hatt det på mine biler.

 

det at de blir helt svarte etter et par forsøk høres jo ikke riktig ut. hadde prob med at jeg ikke fikk tenning på på bilen etter jeg bytt et fra automat til manuell(er fikset nå) da var litt fukt på pluggene men ikke noe mer stress. så egentlig rimelig greie ut.

 

Bilen ristet jo ganske voldsomt på tomgang, men turtallet lå på 7-800 rpm..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Hei igjen.

 

Har nå byttet toppakning på bilen og nå starter den. Går som ei klokke på tomgang, men når jeg gir gass dør den ut. Bensinfilteret er byttet, men til ingen nytte. Bensinpumpa går og har målt trykket til 5 bar.

 

Noen som har peiling? Begynner å bli lei denne bilen ass:p

 

 

Jeg har samme problem med min 190e. Begynte med at den lugget litt også etterhvert begynte den og gå veldig dårlig. etter det stoppet den helt.

 

Jeg fikk start på den men med en gang jeg ga gass døde den ut, tok så opp luftfilterer og så på en føler til den som styrer luft mengde. hvis jeg tok tak i den og dro den opp gikk bilen normalt, men nå har det skjedd noe fordet nå står den bare og slår så det kan se ut som dårlig kontakt. Men jeg greier ikke finne ut helt hvordan jeg skal løse feilen. Fikk du orden på bilen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...