Gå til innhold

Test: Den store batteritesten


Anbefalte innlegg

Så moro at det kom en test av dette nå. Tenkte for noen dager siden på hvor misfornøyd jeg er med bateriet på LG Shine. Og begynte å tenke på at jeg blir litt irritert over at det ikke er kommet noe krav fra et eller annet hold på minimum tid et batteri skal holde.

 

Som man husker for lenge siden hadde man jo en telefon med levetid i mange mange dager og synes telefoner med to tre dager levetid var lite/dårlige.

 

Og nå er unskydlingen alle kommer med at de telefonene hadde få funksjoner (sms og tale). Men når de klarer å utvikle telefoner til å ha flere løsninger så må de jo og paralelt klare å utvikle bedre batterier så man ikke må lide bare fordi man har "freshe" tekniske funksjoner??

 

Hva tenker andre rundt det her egentlig? Er dere fornøyd med en designer telefon som ser bra ut, har ok funksjoner men batteri som du så vidt kan stole på?

Batteriene blir hele tiden forbedret. Det er en grunn til at batteritiden er såpass som den er. Hvis de ikke hadde blitt bedre ville vi trolig hatt telefoner med mindre enn én times batteritid. Saken er den at batteriene utvikles litt saktere enn det blir dyttet inn funksjoner, og dermed blir batteritiden sakte men sikkert mindre.

 

Jeg vil tippe at denne tendensen fortsetter i framtiden, da det blir vanskeligere å få mer ut av batteriene. Dette er selvfølgelig dersom det ikke skjer en revolusjon; at det kommer en grunnleggende ny batteriteknologi eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...