Gå til innhold

Test: Creative Nomad Jukebox Zen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte denne spilleren for 2 mnd. tid tilbake og kan ikke si meg annet en storfornøyd. Lyden er ganske så bra på den med de tilhørende øreklokkene, og innvesterer man i ett par øreklokker som koster litt blir lyden enda bedre. 20 GB er endel og da, men for oss som reiser mye og som er vekk i lengre perioder av gangen er 20 GB ikke overflod, men til neste år snakkes det om at det kommer enmed 40 og kanskje 60 GB stor hardisk i, først da for en vel plass til den delen av musikksamlingen sin som er mest ibruk, jeg er i allefall ikke i tvil, jeg kommer til å kjøpe den!

Lenke til kommentar

Har spilleren selv og er storfornøyd! Man trenger forresten ikke to programmer for å overføre musikken. Har bare prøvd det prgrammet man kan laste ned fra creative sin side da jeg glemte cd'en hjemme.. og der kan man kopiere vanlige filer over til zen og bruke den som en hdd. eller hvis man høyreklikker på filen så kan man velge å sende den til musikk arkivet.

Lenke til kommentar

For det første så jeg ingen komentar på at den ikke har lineout, noen jeg tror kunne vært greit. Pris for 10GB iPod ca 4500,-? Ja, muligens hvis du bruker prisguiden, men fra apple koster den etter det jeg kan se 3999,-

Så var det det jeg lurer mest på som kanskje noen som har den kan svare på: Hvordan fungerer sorteringen etter artist/album/sjanger dersom dette ikke er gitt i Tag? Eller mer relevant hvis feks. sjanger er feil, noe jeg ofte opplever i musikk jeg har lastet ned. Ser for meg mye Tag-editering...

 

Til slutt det jeg syes var gullkornet i omtalen, nemlig følgende fra omtalen av EAX: "Man kan sette opp og ned hastigheten, simulere konsertsaler eller små bøttekot". Jaja, du har vel seriøse fritidsproblemer om du synes det der er spennende i mer enn to dager.

Lenke til kommentar

Fin review men skal dere test archos jukebox multimedia en eller annen gang?

Har lyst å kjøpe meg hardisk basert mp3 i nærmeste fremtid men er litt usikker ipod liker jeg rett slett ikke syns den ser stygg ut,står mest mellom zen og archos multimedia mer mot sistnevnte da du og har videospiller men archos har blitt slakta i enkelte teste og fått gode i andre.

Lenke til kommentar
Dersom jeg kjøper en harddisk-basert MP3-spiller vil jeg gjerne også kunne bruke den i bilen. Jeg vet at iPod har en FM-sender add-on som sender mp3-musikken på FM båndet (maks ca 10m avstand) som du kan motta på bilradioen. Vet noen om Zen har noe lignende?

 

Du kan jo sikkert bare bruke den samme til zen som den til iPod.

 

Mener jeg leste det jeg og, og det sto at den ikke trengte bateri.

Altså den kobles bare rett inn på mini-jack hodetelefonpluggen.

 

Desutten leste jeg også om en lignende greie, bortsett fra at denne ikke var for noen spesiell mp3-spiller. Sistnenvte skulle virke med alt som har en venlig øretelefonplugg, altså alt fra discman, kasettspiller og minidisck til mp3spiller.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...