Gå til innhold

Valgets kval (høytalere)


Anbefalte innlegg

Vurderte først å kjøpe Logitech Z540, men fikk nyss om introduksjontilbudet fra Audiocompaniet for PM 5.1 og kjøpte likegodt dem som en julepresang til meg selv. Måtte si at jeg var urolig (måtte vente 1 mnd) for om jeg hadde brukt "for mye" penger på PC-høyttalerne.

 

Men etter å fått Klipsch høyttalerne i hus, synes jeg nå i ettertid at det er ganske latterlig at jeg egentlig i det hele tatt vurderte Z-540ene og dengang syntes at kr 2000 var mye for PC-høyttalere :lol: .

 

Ca. 2.000 kroner er differansen mellom XP2700+ og XP2100+. Er man på budsjett bør man heller bruke mindre penger på prosessor og mere på PC-høyttalere.

 

Det er endel forskjeller på Klipsch sine 2.1, 4.1 og 5.1 sett, slik at man ikke automatisk kan trekke den konklusjon at 2.1 og 4.1 vil lyde like bra som 5.1ene under ellers like forhold.

 

Til tross for rosende ord for Klipschene er det modifikasjonspotensiale for disse også. Hvem blir den første til å modifisere dem med nye (skjerma)høyttalerkabler, nettfilterkabler til suben, balansert XLR kontakter el., indre demping av satellitene med bitumen/sand el. nye stands mv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...