Gå til innhold

Valgets kval (høytalere)


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå med et billig surrond anlegg fra clas ohlson som ikke duger til annet en fugleskremsel. :lol:

 

Jeg har kommet fram til to valg, Logitech Z-680 eller Creative MegaWorks THX 5.1 550. Begge koster omtrent det samme og utgangseffekten er ca det samme.

Noen som har hørt begge systemene og kan si at det ene er bedre enn det andre? Eller bare har noen erfaringer med ett av de?

 

Har allerede søkt på :google: , så hvis du ikke har noe bedre å si enn det.... ja, du vet...

Fant bare et review som hadde sett på begge (tomshardware), og der kom dem ca likt ut (creative en smule forran).

 

Takker for svar (så lenge de er saklig da).

 

:woot::woot::woot: :woot: :woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler ikke på at Creative har gode høytalere, men har litt dårlige erfaringer med creative fra før. (Blant annet deres "return" policy)

 

Kjøpte Audigy(1) Platinum EX når det var helt nytt, og enda fungerer det ikke helt som det skal (har til og med fått byttet selve lydkortet). Og 2500 kroner er mye for noe som ikke fungerer ordentlig.

 

Logitech har jeg ellers bare gode erfaringer med, selv om dette hovedsaklig er fra Mus/Tastatur markede da, har aldri hatt noe problem med de.

 

Blir litt usikker når det er så mange delte meninger. :-?

Lenke til kommentar

Klipschbassen har to elementer i samme kassa.

ProMedia 4.1 koster snaue 4000,-

Om det er verdt 800,- mer enn Z680? Får bli en vurderingssak.

Blir nok litt lettere å bruke Z680 med den dekoderboksen hvis du bruker digital ut fra lydkortet.

Men de som påstår at plastbøtter til noen hundrelapper er like bra som Klipsch har enten flesk i øra eller sterkt redusert hørsel!

Lenke til kommentar

Takk skal du ha Bach..

 

1.

Det er stor forskjell på promedia 4.1 og 5.1 ,subben er dobbelt så kraftig og sattelittene er sterkere

 

2.

Kan ikke sammenligne klipsch med creative sine 2.1 høytalere til 600 spenn, de er kanskje like kraftige på lavt voulum, men det er når du skrur opp lyden at klipsch viser sin styrke . Selv hadde jeg Creative Dts 2500 før mine nye klipsch 5.1 og 2500 høres ut som pingpong sammenlignet...

 

3.

De koster pr i dag 4300 på audiocompaniet...

Lenke til kommentar

Har hatt utallige pc-anlegg, alt ifra creative-systemer med sub, surround-utgaver fra creative, logitech og andre billigere merker, har også hatt videologic scirocco crossfire, scirocco spirit og klipsch promedia 2.1 pluss 4.1. Har også testet logitech sine ny surround-sett. Nå sitter jeg med et sett Monsoon mm-1000 (flathøyttalere), direkte importert fra usa. Har mulighet til å teste litt forskjellig gjennom jobben. De settene jeg har likt skikkelig godt har vært settene fra videologic og klipsch-settene. Så jeg foreslår at du kjøper deg et 4.1 eller 5.1 sett fra klipsch. Kvalitetsfølelsen og trøkket pluss den utrolig klare lyden gjør valget enkelt. Dessverre måtte jeg levere dem tilbake :(

 

Mvh Øyvind

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har vært så heldig og fått prøvd sett fra både Altec Lansing og Creative og det har vært greit nok med Altec som personlig favoritt.

 

I over 2 år har jeg vært klar over Klipsch og har lest alt jeg kom over om deres systemer. Nå på tirsdag klarte jeg ikke å vente lenger! Jeg ringte til Audiokompaniet og forhørte meg om pris og tilgjengelighet. Stor var min forbauselse når jeg fikk høre at prisen på promedia 5.1 for øyeblikket var kampanjepris på kr 4 300,-!

 

Da var det gjort, bestemte meg der og da og ba ham om å sende meg et sett ASAP. Nå på lørdag fikk jeg pakken og etter litt montering og plassering av alle høytalerene kom det jeg hadde ventet så lenge på. Startet opp PC'en og satte høytalerene på.

 

For meg ble det julekvelden og bursdagen på en dag! Jeg lytter på nettradio utrolig mye (har NextGentel..) og lyden her var absolutt natt og dag i forskjell (brukte akkurat nå Altec Lansing acs48). Jeg kan ikke forklare hvor bra lyden ble, men vil gi deg min varmeste anbefaling om å kjøpe deg dette settet!

 

Nå har jeg brukt hele helgen til å spille gjennom Serious Sam 2 og Unreal Tournament 2003 og i hele den perioden jeg ikke har spilt har jeg enten sett TV via TV-kortet mitt eller lyttet til Digitally Imported Radio sitt Trance/ Hard Trance tilbud og føler meg sprekkferdig av stolthet over hvordan lyden fra disse høytalerene er. Enten med lav lydnivå eller når jeg ville teste hvor godt sammenspikret huset mitt er ved å skru opp lyden så det holdt! Helt fantastisk til PC-høytalere å være og er like bra om ikke bedre en et standard stereo-annlegg! Så min mening er, dersom lyd betyr noe for deg på PC'en, bruk tid og for himmelens skyld, ikke kjøp noen høytalere før du har prøvd Klipsch ProMedia 5.1!

 

Beklager at dette ble litt langt, men mente at det var viktig å, sammen med noen andre innskrivere her, vise deg i riktig retning før du bestemmer deg om hva du skal kjøpe.

 

Lykke til!

 

Ice T

Lenke til kommentar

Har selv Klipsch ProMedia 5.1, bestilte det fra www.audiocompaniet.no i okt / nov, forsendelsen på ca 60 sett ble noe forsinket fra Statene, så jeg fikk det ikke før jul.

 

Julekveld ble det likevel, i dobbel forstand. Settet hentet jeg primo januar, betalte 4.300 kr, og kan allerede konstatere at dette har vært årets kjøp 2003 (selv om jeg har kjøpt P4G8X Deluxe, ny P4-CPU osv).

 

Reagerte litt på å gi en positiv omtale av noe så sofistikert som PM5.1 med å bruke NETTRADIO!

 

Selv har jeg Audigy2 med DVD-Audio, og selv om jeg ikke har noen betenkeligheter med å spille MP3 samplet med 192+, må jeg så bestemt få uttrykke at til PM5.1 er det påkrevd med DVD-Audio.

 

Jeg finner ikke superlativer i det norske språk som er dekkende!

 

PM5.1 er bare rått, asse!

Lenke til kommentar

Holder fremdeles en liten knapp på Z680, har lest en del reviews etterhvert.

Fant en bemerkelsesverdig komentar:

The only system that hints at this kind of power is the Klipsch ProMedia 5.1. I used the ProMedias at home and love them. However, the 680s leave them far behind in terms of power output.

Tatt fra dette reviewet.

 

Det er jo heller ingen decoder med på de andre systemene så det vil jo si at du må koble f.eks. DVD-spilleren via pc'en. Mens på Z680 kan du jo koble mange enheter direkte på.

Lenke til kommentar

Riktig, lurer på hvem som har flesk i øra. ikke det, er enig i at klipsch er beddere en creativ .

Men ikke så veldig mye beddere. om du ikke har hørt 2.1digital brukt med digital utgang så ikke kom å fortell oss hva du "tror". koster vel 600kr kansje ja.. å det er mye mere gor penga en et sett til 4 lapper som er litt beddere. :-?

Men de som påstår at plastbøtter til noen hundrelapper er like bra som Klipsch har enten flesk i øra eller sterkt redusert hørsel!
Lenke til kommentar

Mener klipsch er de klart beste datahøytalerene på markedet.

 

Har PM 2.1 selv, noe som fungerer ypperlig for musikk entusiasten.

 

Men det er og noen minus sider med Klipsch (vet ikke om dette gjelder for 4.1 og 5.1) Bakplata på subben har en tendens til å bli himla varm. Du kan nesten brenne deg på den. (Noen som vet om varmen kan skade anlegget?)

 

En annen ting er power knappen som ligger bakpå subben, noe som gjør at det kan være stress å slå den av/på.

 

Men uansett er Klipsch til å anbefale over alle!

 

mvh

 

Nevermind...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...