Zaitzev Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg kjøpte idag en ny Samsung SH-S183A SATA dvdbrenner på Datakjeden. Når jeg kommer hjem, plugger den i og starter maskinen, virker alt flott og fint: Maskinen leser den nye hardwaren, den får tildelt en stasjonsbokstav og er i så måte operativ. Trodde jeg.. Problemet er at skuffen ikke vil løses ut! Hva enn jeg gjør, trykker på knappen på selve dvdbrenneren eller velger "Eject" på stasjonen i Windows, lar den seg ikke åpne. Jeg trodde det kunne være en feil med selve brenneren, så jeg tok den med tilbake til Datakjeden der de testet den på stedet: Den åpnet og lukket seg helt fint der! Hva kan være årsaken til at en flunkende ny brenner fungerer, men allikevel ikke? Det virker temmelig sært at den virker, men skuffen ikke vil ut; Og det bare på min pc!
Kimelimm Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Har du plugga den riktig da? Satt i kablene riktig? Hadde et slikt problem på skolen (er IT assistent på skolen min går i 9 xD ) EDIT: Velkommen til forumet Endret 30. oktober 2007 av Kimelimm
Zaitzev Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 Har du plugga den riktig da? Satt i kablene riktig? Hadde et slikt problem på skolen (er IT assistent på skolen min går i 9 xD )EDIT: Velkommen til forumet Selvsagt er den koblet riktig. Den fungerer jo på alle måter; Blir lest som en stasjon, både av Windows selv og av programvare der den blir brukt. Men å åpne selve skuffen går ikke, uansett hva i videste verden jeg prøver på. Ikke i Windows, ikke under boot, ikke i BIOS. Ingen steder! Det er så sykt merkelig, for den lot seg åpne uten å mukke når den ble plugget i PC-en på teknisk avd. på Datakjeden..! Jeg blir så mektig irritert... Takk for velkomsten ^^
Sewero Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Ta en nål og trykk inn hullet foran, åpner den seg da?
Zaitzev Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 Ta en nål og trykk inn hullet foran, åpner den seg da? Nope..jeg trykka inn, og det kjentes ut som et eller annet "ga etter"..eller skled inn eller noe? Trykket ikke så hardt. Men den åpnet seg ikke!
Chevelle Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Har du prøvd og bare koble til strøm ikke ikke sata kabel for og se om den åpner seg da...
Zaitzev Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har vel prøvd det meste nå tror jeg. Nappet ut alle harddisker og eksterne dupeditter, forskjellige kabler, kun strømkabel..og det er ingen forskjell på noen av forsøkene. Jeg tror jaggu brennern har en ond ånd i seg!
GabrielV Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jeg jobber i dk, ta med enheten tilbake til butikken å forklar prb - spør om dem kan teste den på nytt eller over tid. Kan jo være at det er noe tull med den selv om jeg aldri har opplevet dette på denne brenneren. Hvor er du fra ? Jobber jeg på den butikken du kjøpte denne skal jeg ta meg av prb. Gabriel Endret 30. oktober 2007 av GabrielV
Zaitzev Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Skrevet 31. oktober 2007 Kjøpte den i Møllergata i Oslo sentrum. Jeg var tilbake i butikken halvannen time etter at jeg kjøpte brenneren og ba de teste den; Den fungerte utmerket da. Skuffen gikk ut uten pes. Jeg gir snart opp ny hardware ass =p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå