P0nduz Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Topic sier vel alt kommer det en oppdatering til xp som gjør at det os'et tar nytt av dx10?
Freak627 Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Lite sansynelig, siden DX10 er den største grunnen til at folk bruker vista (mener nå jeg)
Akidon Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Lite sansynelig, siden DX10 er den største grunnen til at folk bruker vista (mener nå jeg) Er det ikke den eneste grunnen da?
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 MS kommer aldri til og gi DXx til XP, nettopp fordi de vil selge Vista. på den andre siden, så har ikke MS gått til søksmål mot de som driver og prøver og få DXx til og fungere i Windows XP, så på en måte så virker det som om MS er på gjerdet og ser det ann litt..
P0nduz Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 okay da blir det og beholde vista da... fader meg det værste systemet jeg har vært borti..
roony1974 Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 okay da blir det og beholde vista da... fader meg det værste systemet jeg har vært borti.. Er det noen vits med dx10? har enda til gode å se et spill som har bedre grafikk enn dx9 og som samtidig kjører brukbar framerate. Bare se på Crysis som liksom skulle vise hvor overlegen dx10 var, er jo en enkel sak å fjerne sperren så man får samme grafikk som vista i xp og det gir til og med bedre framerate som bonus... Lurer på om ikke andre såkalte dx10 spill også er kunstig "plombert" får å gi bedre grafikk me vista innstalert? Et veldig godt alternativ til dx10 hadde jo hvert OpenGL 2.0 som utnytter de nye skjermkortene fult, men det virker som snikrosoft har hele spillindustrien i lomma...
GeirGrusom Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 (endret) DX10 støtter geometry shaders, som vil bli brukt etterhvert til å f.eks. lage fluids. Dette er ikke støttet av DirectX 9 sin shader modell. OpenGL støtter geometry shaders og alle DX10 features++ i et hvilket som helst operativsystem though... edit: Men det er mye mer jobb å utvikle programmer for OpenGL en for Direct3D, fordi Direct3D er objektorientert med alle klasser og funksjoner man trenger. Endret 2. desember 2007 av GeirGrusom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå