Gå til innhold

Er Nautilusmetoden feil?


Anbefalte innlegg

Har nå meldt meg inn i Nautilus pga. nærhet til der jeg bor og pris. Målet med treningen er å bli sterkere/øke muskelvolum. Har lest en del kritikk av Nautilusmetoden, spesiellt dette med kun en serie med 8-12 repetisjoner, og at dette ikke vi gi godt nok resultat over lengre tid?

 

Jeg trener kun med apparater og ikke frivekter. Jeg regner med at apparatene til Nautilus er veldig like andre sine apparater, så da er det vel bare å å trene tradisjonelt med 3 serier og 6-8 repetisjoner (var dette riktig)?

 

Ja hva anbefaller dere som kan litt om trening av styrke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ihvertfall anbefalt å bruke mye frivekter, og lite apparater. I apparater er du som oftest låst til en bevegelsesbane, og det er ikke sikkert at det er en naturlig bane for deg og det kan føre lettere til belastningsskader. Ved bruk av apparater går du også glipp av bygging av støttemuskulatur, som du får mye av ved bruk av frivekter, og styrken mister da mye av sin praktiske verdi.

Lenke til kommentar

hmm, frivekter kommer seg etterhvert, er bare en vanesak, bare å hoppe uti med begge beina ;)

 

Jeg kjører ett rent stryke program, der har jeg relativt få reps, med 4-6 sett... repsa varierer alt fra 12-3..

 

så hvis du vil byge volum, så vil jeg vel tro at du burde kjøre 8-10 reps i 3-4 sett...

 

se litt på powerbuilding, der kjører man 5*5, som vistnok skal gi både volum og styrke. lykke til med treingen din ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...