Gå til innhold

Jeg trenger DIN hjelp og DIN kompetanse til å få idle


Anbefalte innlegg

Er ikke no problem å få en PC til å ta fyr, jeg hadde selv en episode hvor jeg var så uheldig å dra ut strømmen til vannpumpa (vannjøling ja) når jeg skulle ta ut en telefon ledning fra bak maskinen min, jeg forlot rommet og da jeg kom tilbake var det masse blått vann (frostveske ja) utover gulvet, jeg dro tvert ut kontakten til maskinen og åpnet den.

 

Inni maskinen var alt et mess, slangene til vannkjølingen hadde smeltet av varmen fra CPU, som også hadde gjort vannblokka mi rosa av varmen, etter 10 min prøvde jeg å fjerne vannblokka for å se hvordan det hadde gått med CPU, men brandt meg på fingrene, og måtte bruke en håndkle for å få den av, CPU-sokkelen på hovedkortet hadde smeltet av varmen, og alt var ubrukelig.

 

Det rare var at det ikke var vannlekasjen som tok knekken på alt, men den intense varmen som hadde utvilket seg i løpet av 5 minutter, tro hva som hadde hendt om jeg hadde dratt bort :D

 

Men tilbake til det du egentlig ville høre, JA, jeg lar alle mine maskiner stå på om natten, skjermene (3stk) slås av pga strøm, og det at de er svært brannfarlige når de har samlet støv lenge nok. Ellers føler jeg meg 100% sikker på at det ikke vil bli no problem med vannkjølinga nå, siden MB mitt har støtte for å slå av pc hvis temp når 70 grader;)

 

Utstyr som gikk fløyten:

AMD TB [email protected]

Abit KT7a-raid

Asus GF2-gts

osv

 

Min bakgrunn:

29år, utdannet dataingeniør

lang erfaring med extremkjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil dere vite hva som har skjedd med denne saken? tror dette sitatet fra #hw.no dekker det rimelig godt. :)

 

[11:07:25] <sosohal> grr.. med en gang jeg får lov til å idle om natta, blir maskian mi ustabil :(((

 

 

jaja, man kan ikke få i både pose og sekk. :D

 

LOL

 

sosohal du må nok legge inn 2k med sp3. ikke noe annet(bortsett fra linux) som duger.

 

du har jo sagt at det eneste du klarer og få stabilt er win98 da..

han kan jo kjøre det. (kjører win98 på den maskinen jeg sitter på nå)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

har bare hørt om EN "pc" som har starta brann (tror det var på TV2 hjelper deg), det var en HELT ny Compaq fra elkjøp, der brandt hele huset til bakken (husker riktignok ikke om det var skjermen eller pc'n).

 

Brannvesenet sa at brannen hadde starta ved pc'n, men elkjøp påsto at det måtte ha vært stearinlys eller.no som var synderen

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med hardware og Pc'er i ca 5 år og har alldrig hørt om at en Pc kan ta fyr..Finnes ikke noe brennbart heller....Vet om noen som har hatt på Pc'en 24/7 i veldig lang tid og skrur den av og på veldig skjeldent....(Jeg tror også det er bedere for Pc'en og ikke skru den av og på hele tia.)

Lenke til kommentar

*OK, la oss si at du aldri har opna PCen og fått ut støv.

 

*Støvet legger seg mellom CPU og CPU-kjøler

 

*CPU-kjøleren klikker.

 

*CPUen blir varm og antenner støvet

 

*Brannen klarer faktisk å forplante seg på HK og andre deler av plast og metall.

 

*Brannen klarer også å bryte seg igjennom kabinettet (om det måtte vere stål eller aluminium eller lignende.)

 

*Brannen tar fyr i resten av huset.

 

 

*Konklusjon: Ja, det er en skikkelig stor risk å la PCen stå på uten folk i nærheten

:p

 

 

null utdannelse, men jobbet med data i 3 år

Lenke til kommentar
*OK, la oss si at du aldri har opna PCen og fått ut støv.

 

*Støvet legger seg mellom CPU og CPU-kjøler

 

*CPU-kjøleren klikker.

 

*CPUen blir varm og antenner støvet

 

*Brannen klarer faktisk å forplante seg på HK og andre deler av plast og metall.

 

*Brannen klarer også å bryte seg igjennom kabinettet (om det måtte vere stål eller aluminium eller lignende.)

 

*Brannen tar fyr i resten av huset.

 

 

*Konklusjon: Ja, det er en skikkelig stor risk å la PCen stå på uten folk i nærheten

:p

 

 

null utdannelse, men jobbet med data i 3 år

CPU-kjøleren ligger hele tiden helt inntil CPU, og det vil derfor aldri komme støv mellom CPU og kjøler.

Lenke til kommentar
*OK, la oss si at du aldri har opna PCen og fått ut støv.

 

*Støvet legger seg mellom CPU og CPU-kjøler

 

*CPU-kjøleren klikker.

 

*CPUen blir varm og antenner støvet

 

*Brannen klarer faktisk å forplante seg på HK og andre deler av plast og metall.

 

*Brannen klarer også å bryte seg igjennom kabinettet (om det måtte vere stål eller aluminium eller lignende.)

 

*Brannen tar fyr i resten av huset.

 

 

*Konklusjon: Ja, det er en skikkelig stor risk å la PCen stå på uten folk i nærheten

:p

 

 

null utdannelse, men jobbet med data i 3 år

CPU-kjøleren ligger hele tiden helt inntil CPU, og det vil derfor aldri komme støv mellom CPU og kjøler.

hahaha.. morsom du.

"Og metall og plastikk brenner ikke"

trodde du virkelig jeg mente det jeg skreiv helt seriøst??

det var jo bare kødd alt sammen..

Endret av CS_Empty
Lenke til kommentar
*OK, la oss si at du aldri har opna PCen og fått ut støv.

 

*Støvet legger seg mellom CPU og CPU-kjøler

 

*CPU-kjøleren klikker.

 

*CPUen blir varm og antenner støvet

 

*Brannen klarer faktisk å forplante seg på HK og andre deler av plast og metall.

 

*Brannen klarer også å bryte seg igjennom kabinettet (om det måtte vere stål eller aluminium eller lignende.)

 

*Brannen tar fyr i resten av huset.

 

 

*Konklusjon: Ja, det er en skikkelig stor risk å la PCen stå på uten folk i nærheten

:p

 

 

null utdannelse, men jobbet med data i 3 år

CPU-kjøleren ligger hele tiden helt inntil CPU, og det vil derfor aldri komme støv mellom CPU og kjøler.

hahaha.. morsom du.

"Og metall og plastikk brenner ikke"

trodde du virkelig jeg mente det jeg skreiv helt seriøst??

det var jo bare kødd alt sammen..

Tja, i har både humor og sjølironi... :p

Lenke til kommentar
hahaha.. morsom du.

"Og metall og plastikk brenner ikke"

trodde du virkelig jeg mente det jeg skreiv helt seriøst??

det var jo bare kødd alt sammen..

Tror ikke noen lo. Men uansett så tror jeg sosohal har avsluttet diskusjonen min sin mor. Og om jeg ikke utrykte meg godt nok så var det ikke morsomt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...