thescientist Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har en pc som har vært på reparasjon nå 4 ganger.. Første: Det kom røyk ut av PC-en, (fra tastaturet) og den ville ikke starte.. Den luktet brent! Sendte den inn og de byttet hardisken, og kanskje noen ledninger.. Andre: Da jeg fikk den tilbake var en tast løs og jeg bad dem å reparere dette.. Tredje: Jeg fikk blå skjerm hvor det stod at noe var "galt med driveren og at windows avsluttes for å hindre skader på maskinen" Da jeg fikk den tilbake sa de at om dette skulle skje igjen skulle jeg komme tilbake og de skulle fikse dette.. Selgeren hadde informert daglig leder og det hele.. Fjerde: Fremdeles samme feil, denne gangen sendte de den til HP og ikke til det vanlige verkstedet. Da jeg skulle få den tilbake sa de at det er noe galt med OS og det kan ikke gå under garantien. (Dette skjedde ovet tlf) De sa at jeg måtte betale for alt fordi de ikke fant noe feil med PC-en med OS og dette går ikke på PC-en. Jeg sa at jeg ikke ville ha den reparet med ville ha reklamasjon på den sa selgeren at han skulle ringe og snakke med daglig leder. Fikk enda en tlf der de sa at jeg ikke kunne reklamere siden det ikke har vært samme feil 3 ganger. Da jeg spurte om hvorfor de plutselig hadde byttet årsak hadde han lite å komme med og la på etter noen få setninger. Vi ble enige om at jeg skulle komme til butikken og snakke med dem. Jeg tok med søstra mi og svogeren min for å snakke med dem, siden jeg er 18 og de tar meg ikke på alvor. Da sa de at "det er noe galt med OS (AKA driver, mener de) og at det var min feil og det går ikke på garantien." Da spurte jeg når kom denne feilen opp? "Jo etter de hadde byttet hardisken(da en brant opp)" "Men så dere ikke dette da dere sendte den på verkstedet deres?" "nei fordi da var ikke feilen der.." Men hvordan kan pluteslig feilen dukke opp? Jeg har virus program på den. Og feilen dukket opp etter dere hadde sendt den på reparasjon(da den brant opp).. hvordan kan dere bytte årsak hele tiden? Det det hadde ikke selgeren noen svar på.. Han hentet daglig leder og han sa (etter 1time og 30 minutter med krangling) "Jeg kan sende den på reparasjon og se om de godkjenner dette som reklamasjon. Jeg skal gjøre det beste jeg kan men kan ikke love noe." Da vi spurte om vi kunne ta tak i saken selv sa han "det kan dere" Da jeg spurte om nr til salgsavsvarlig (den han skulle snakke med dette her om) sa han at det nr kan han ikke gi. "Men hvordan skal jeg kontakte han? har han ikke kontor nr?" Jo men det kunne vi ikke få.. Hvorfor sa han ikke.. Til slutt da vi fikk det sa han at han skulle snakke med ham på tirsdag ( vi var der på lørdag) og han skulle ringe meg med en gang.. Det har gått nå over 3 uker han har fremdels ikke ringt... Info: Jeg kjøpte med forsikring på PC-en. Og betalte 12000totalt! Jeg har spurt om å få reklamasjon på PC-en men det gjorde de ikke før 4 gang da de sendte den til HP for godkjenning. jeg fikk ikke noen låne pc i mellom tiden, fordi da jeg spurte sa de "vi har ikke.. kom tilbake en annen dag" Da jeg kom tilbake sa de "sorry, vi har ikke... Vi kan ringe deg når vi får" De ringte aldri.. Hva skal jeg gjøre for å bli hørt? Hva må til for at de skal ta tak i saken?
Athikez Skrevet 29. oktober 2007 Skrevet 29. oktober 2007 Heisan! Trenger du hjelp så trenger jeg litt mer info 1. Når kjøpte du laptopen? Og hvilken dato sendte du den til reperasjon første gang? 2. Da du sendte inn pc til reperasjon andre gang. Da tastaturet var løs, sjekket du om PC-en fungerte før du sendte? Eller kom det blåskjerm før du sendte? 3. Har du fått rapport om reperasjonen verkstedet har gjort hver gang den har vært på reperasjon? Viktig! De har plikt å kunngjøre for kunden hva de har gjort! 4. Fikk du se på defekte delene de byttet ut? Du har krav på gamle delene de bytter! 5. Betalte du noe for reperasjonene de gjorde før de sendte til HP? Svare du på de alle fem spm så skal jeg hjelpe deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå