Gå til innhold

Crysis krasjer etter få minutter med referanse til nvlddmkm.sys


Anbefalte innlegg

Jeg kan kun spille 2-3 minutter av gangen før jeg får melding om at displaydriveren (nvlddmkm.sys) har krasjet, etterfulgt av en bluescreen. Har installert Nvidia driveren som er optimalisert for spillet samt alle aktuelle patcher/hotfixer. Det hjelper heller ikke å skru ned grafikkinstillingene til Medium. Utrolig kjipt, da det lille jeg har fått sett virker meget lovende.

 

Mitt system:

- Vista Ultimate

- AMD Athlon 4200+

- EVGA 8800 320 GTS

- 2 GB RAM

 

Har samme problem både i DX9 og DX10 mode i Vista. Har et multiboot oppsett med Vista og XP, og har samme problem i XP. Jeg hadde akkurat samme problem med World in Conflict, men da "løste" jeg det ved å spille i window mode. Dette løser ikke problemet med Crysis.

 

Jeg har googla etter nvlddmkm.sys. og kan se at det finnes veldig mange som har lignende problemer i mange forskjellige grafikktunge spill. Har forsøkt alt av tips jeg har kommet over, inkludert NEDKLOKKING av 8800 kortet mitt. Er det andre her inne som opplever samme problem? Noen som har gode tips som kan hjelpe meg å løse dette ultrafrustrerende problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...har lest på diverse andre forum at det ikke hjelper å bytte kort.

 

 

Det leste jeg åsså :) Men viste seg at de hadde ikke rett

 

Har ikke hatt krasj etter ett par minutter, men opplevde at Demoen ikke ville pakke seg skikkelig ut, men etter en restart av PC`en så fikk jeg endelig pakket ut filen.

 

Installerte og startet opp, det gikk jo "greit", men fikk problemer med PC`en, den ble treigere og treigere. Fikk en feilmelding om "sysfader", så måtte det 3-tre reset til, før jeg i det hele tatt fikk maskinen opp å gå.

 

Etter det slettet jeg alt med Crysis Demoen, så visst det er der feilen ligger hos Dem / Dere, så....

 

Spillet falt ikke i smak, det var pen grafikk, men alien opp og ned i mente...jeg sluttet å spille lenge før det, siden PC`en ikke ville virke.

 

Håper Dere finner en løsning på det, da jeg surfet rundt på nettet for å finne en løsning.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

har samma møkka feilen her jeg og, med vista. Når jeg er på skrivebordet vises det små hvite prikker på skjermen, og noen ganger er det heltrukne svarte streker over hele. Jeg prøvde også å sette grafikkortet i en annen pc som jeg VET fungerer, og samme feilen kom der. Da jeg prøver å starte WoW restarter PC-en. 8800 GTX kort. Jeg vurderer å bytte det inn for et nytt ett, for jeg bygde nøyaktig samme PC-en for en snau uke siden, med samme drivere og alt funket perfekt! Irriterende greier.

 

Ytterst sjelden starter wow, og etter et minutt eller to begynner skjermen å blinke og sier at skjermdriveren sluttet å svare og har blitt gjennopprettet, så kommer bluescreen med melding om nvlddmkm.sys

 

Noen tips? Bytte kort eneste utvei her?

Lenke til kommentar

Har akkurat samme feil.

Ca 5-10 minutter en reboot får jeg beskjed om at "skjermdriveren har sluttet å virke, og blir gjenopprettet".

Dette skaper svarte heltrukne linjer på skjermen, og gjør det umulig å spille de fleste nye spill.

Får også bluescreens, med referanse til 'nvlddmkm'.

Virker som det er ett problem med Windows Vista, NVIDIA skjermkort/drivere & dual-screen.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke helt løst hos meg, men det ble mye mye bedre med 169.04 driverne. Nå kan jeg hvis jeg er heldig spille 30-40 minutter før det tryner, mot 2-5 minutter før. Det finnes som sagt kjempelange tråder om dette fenomenet på mange forum, men foreløpig foreligger ingen ultimat og endelig løsning. Jeg har blant annet forsøkt:

- underklokking av 8800 kortet mitt

- installasjon av masse hotfixer for Vista (men fokuserer nå på å spille i XP grunnet bedre ytelse)

- koble fra alt av eksterne devicer samt intern harddisk nr. 2 for å "spare strøm"

- samtlige Foreware drivere sluppet det siste året

- registry hack

- underklokke RAM

- ekstra kjøling

- og mye mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...