Løve Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Hei Jeg har gått til anskaffelse av digital-tv mottaker nå, og jeg er selvfølgelig interessert i å få best mulig bilde. Jeg får litt forstyrrelser på sendingene noen ganger, så jeg lurte på om det kunne hjelpe å kjøpe en ny antenne? Den jeg har nå er en ca. 25 år gammel UHF-antenne. Men har det vært noe nytt på antennefronten de siste 25 årene, eller holder denne fortsatt og jeg kommer ikke til å tjene noe på å kjøpe ny antenne?
Mr D Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Det har ikke skjedd mye med vanlige antenner, men det dukker i disse dager opp en del annerledes antenner som er tilpasset digital-TV. En av forskjellene er at antennene for digital-TV ikke skjermer for reflekser. Hvis du har en gammel UHF-antenne så kan den nok gjøre jobben, men hvis kabelen er like gammel som antennen ville jeg byttet til ny kabel. Sjekk også at det er god kontakt (ikke irr/rust) i kolingsboksen på antennen.
Gromit Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 monterte en digital bakkenett antenne til svigermor. Fin og nett. ca 15 cm x 20 firkanta som står vertikalt på veggen. Mye penere enn ei gammel UHF antenne. En ting man skal være obs på er at de nye antenne krever strøm, men dette tar de fra bakkenett boksen så det går fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå