Gå til innhold

K850i - feil på blitz?


Anbefalte innlegg

Heisann, har skaffet meg k850i nylig. Har et problem med kameraet på den. Stort sett alle bilder jeg tar med blitz blir helt mørke, det virker nesten som om blitzen enten går av for tidlig eller for sent, samt at den på veldig mange bilder bare så vidt flasher (veldig svakt lys).

 

Testet å ta mange bilder, og alle ender opp som vedlegget.

 

Det jeg lurer på, er det en feil med bare min telefon, eller er det flere som har opplevd samme problemet?

post-4131-1193413484_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt, men nei - jeg holder ikke fingrene på forsiden av kameraet. ;) Quoter meg selv fra en annen tråd.

 

På 2 meters avstand fikk jeg kraftig blitz som lyste opp resten av rommet (4m), mens på 1m fikk jeg en pingleblitz som ikke lyste opp fjeset på dama en gang. Gjentok samme test flere ganger med samme resultat :S
Endret av KriFos
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Heisann, har skaffet meg k850i nylig. Har et problem med kameraet på den. Stort sett alle bilder jeg tar med blitz blir helt mørke, det virker nesten som om blitzen enten går av for tidlig eller for sent, samt at den på veldig mange bilder bare så vidt flasher (veldig svakt lys).

 

Testet å ta mange bilder, og alle ender opp som vedlegget.

 

Det jeg lurer på, er det en feil med bare min telefon, eller er det flere som har opplevd samme problemet?

 

Det er mange, mange som har opplevd samme problemet. Noen sier fingra ta fatet, men selv da blir bildene mørke og rare. Noen ganger blir også personer orange i huden. Ikke bra blitz på denne mobilen. Har prøvd alle innstillinger og fingerposisjoner.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har ikke hørt noe selv... Venter spent på en firmwareoppdatering. Hvis dette ikke blir fikset kommer jeg til å reklamere på telefonen, og da enten kreve utbedring (nokså tvilsomt), ombytte (mest sannsynlig), og evt til slutt å heve hele kjøpet dersom dette blir problem på byttetelefonene også.

 

Helt enig! Fan ass... er det mulig =P

 

Blir litt irritert, men venter på ny FW tipper de fikser det der...

Lenke til kommentar
Har ikke hørt noe selv... Venter spent på en firmwareoppdatering. Hvis dette ikke blir fikset kommer jeg til å reklamere på telefonen, og da enten kreve utbedring (nokså tvilsomt), ombytte (mest sannsynlig), og evt til slutt å heve hele kjøpet dersom dette blir problem på byttetelefonene også.

 

Helt enig! Fan ass... er det mulig =P

 

Blir litt irritert, men venter på ny FW tipper de fikser det der...

 

etter å ha testet litt så har jeg funnet ut av at men ikke burde har fingre på kamera siden når man tar bilder ;)

 

Rett meg om jeg tar feil! Men det funker!

 

Svar om jeg har rett også =P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Problemet er ikke at blitzen ikke går av, men at styrken på blitzen noen ganger er ufattelig svak (nei holder fingrene på siden av telefonen), samt at noen ganger er blitzen ute av sync med kameraet - blitzen går av og flasher opp kraftig, likevel blir bildet helt mørkt.

 

Jepp, har dessverre samme problemet selv, men skumringsportrett modusen skulle liksom fixe på dette.

skal sjekke dette ut i kveld på julebordet, hvis alle bildene blir lyse etter at jeg har tatt bilder i drita full tilstand, så regner jeg problemet som løst ;-)

Lenke til kommentar
Problemet er ikke at blitzen ikke går av, men at styrken på blitzen noen ganger er ufattelig svak (nei holder fingrene på siden av telefonen), samt at noen ganger er blitzen ute av sync med kameraet - blitzen går av og flasher opp kraftig, likevel blir bildet helt mørkt.

 

Jepp, har dessverre samme problemet selv, men skumringsportrett modusen skulle liksom fixe på dette.

skal sjekke dette ut i kveld på julebordet, hvis alle bildene blir lyse etter at jeg har tatt bilder i drita full tilstand, så regner jeg problemet som løst ;-)

fyllesyk og jævlig, husker ikke en dritt av julebordet, men har masse bilder tatt med k850i. Ca hvert 7-8 bilde er mørk, så jeg vil påstå at det hjalp en god del og sette fotomodus til skumringsportrett.

Men håper fortsatt sonyericsson får fingeren ut og fixer dette ordentlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...