Gå til innhold

Trenger en liten kraftplugg


ven

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har idag en eldre Dell Inspiron med 17", men ting går for tregt så det er på tid å finne en ny Laptop.

 

Er ute etter en crossover jobb og gaming laptop. I den forbindelse ønsker jeg ikke en altfor svær PC som er enkel å ha bruke når man er på farten. Vekt er dog ikke så viktig, men jeg tenker max 15.x tommer skjerm (men dersom kompromisset til slutt skulle være verdt det, kan jeg likevel gå for en 17").

 

Både på kontor og hjemme kobler jeg idag på to skjermer, tastatur, mus osv, og tar med meg PC-en på møter og bruker den i sofa'n. Siden jeg jobber med "hobbyen" min, er det essensielt å ha en og samme PC til både jobb og fritid. Samtidig er jeg på reisefot av og til i jobben, og når jeg er har jeg lyst til å fyre opp f.eks. kommende Crysis på et kjedelig hotellrom.

 

 

Jeg har sett litt på Dell XPS m1330, som på mange måter er en perfekt laptop, men ønsker noe med mer trøkk på grafikkfronten, helst 8800. Ellers ønsker jeg top notch CPU, rask harddisk og 4 GB minne til alle jobbapplikasjonene (mange programmer som f.eks. Adobe Photoshop osv oppe, og taskbaren min er fylt med ofte 15-20 programmer).

 

Elegant / konservativt utseende er litt viktig, f.eks. Dell M1730 og annet lignende Alienware utseende blir for rånete når man er i kundemøter og skal samle troverdighet.

 

Prisant fra 15k til rundt 25k

 

Noen som har noe anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, blir bare mer og mer usikker

 

Har kikket på fullspekkeet Compal IFL90+, men så plutselig også MacBook Pro 15,4", og kom på det går jo an å kjøre Windows på den, men prisene her er jo veldig forskjellige. Har fundert på mac tidligere, alle arbeidsprogrammer jeg trenger finnes jo for mac, menne...

 

Og som om ikke det var nok så så jeg noen benchmarks for M1730 :blink: ... men hvorfor må de dekorere M1730 som et forbanna tivoli (

)

 

Hva er det råeste som finnes, i en litt mer normal innpakning?

Lenke til kommentar
du kan ta en kikk på HP mobile workstation 8710w, den er kraftig, og veier lite til å være en 17"(3,4kg)

 

 

Hmm, nå begynner vi å snakke... benket til 4900 i 3dmark06 ifølge denne fyren her, det er bra såvidt jeg forstår? Men tar det DX10? (er forsåvidt ikke et must, mulig jeg holder meg til XP en stund til)

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du faktisk tenker godt igjennom dette valget.

I tittelen står det at du ønsker en liten kraftplugg (som i ditt tilfelle vil si 15,4" eller mindre?), men så fort topicen er i gang glir det mer og mer over på 17 tommere.

 

Om det faktisk er sånn at du i bunn og grunn ønsker en mindre laptop, så foreslår jeg at du svartelister 17", og heller fokuserer på å finne en knallbra 15,4". Jeg ser for meg at du fort kan angre på et kjøp av 17", når nettopp størrelsen virker som en av de mest negative sidene ved den du har nå.

 

Mitt forslag: HP Business Notebook 8510p

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du faktisk tenker godt igjennom dette valget.

I tittelen står det at du ønsker en liten kraftplugg (som i ditt tilfelle vil si 15,4" eller mindre?), men så fort topicen er i gang glir det mer og mer over på 17 tommere.

 

Om det faktisk er sånn at du i bunn og grunn ønsker en mindre laptop, så foreslår jeg at du svartelister 17", og heller fokuserer på å finne en knallbra 15,4". Jeg ser for meg at du fort kan angre på et kjøp av 17", når nettopp størrelsen virker som en av de mest negative sidene ved den du har nå.

 

 

Det er så fort gjort å drifte og la seg blinde av grafikkbenchmarks :roll:

 

Da jeg skrev posten opprinnelig tenkte jeg på 13"-15" som liten, men oppdaget etterpå at 15" er kategorisert som standardklassen. Mulig det er litt misvisende, men uansett så er jeg ute etter mest mulig i minst mulig innpakning.

 

Valget kommer egentlig klart frem med 8710w, den finnes i både 15" og 17", med samme spesifikasjon, bortsett fra skjermkortet (Quadro FX 570M på 15", og Quadro FX 1600M på 17").

 

Vil jeg foretrekke 15" fremfor 700 poeng i 3Dmark? Definititvt. (notebookcheck)

 

Men hvor bra er en score på rundt 4000 i 3dmark06 i forhold til dagens spill? Hvordan vil nye spill som Crysis og UT3 kjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...