Gå til innhold

WD Raptor - defekt. Innenfor garanti, men hvor henvender jeg meg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en brukt WD Raptor i fjor. Nå er den defekt. Men det er jo 5 års "begrenset garanti" på denne...

 

Hos wdc.com har jeg sjekket om disken er godkjent for garanti, og det er den (produsert i 2005). Men de lar meg ikke fullføre RMA saken :(

 

Hvordan er prosedyrene for retur av defek hardware fra WD? Jeg vet jo ikke hvilken webshop som har solgt den i Norge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kjøpte en brukt WD Raptor i fjor. Nå er den defekt. Men det er jo 5 års "begrenset garanti" på denne...

 

Hos wdc.com har jeg sjekket om disken er godkjent for garanti, og det er den (produsert i 2005). Men de lar meg ikke fullføre RMA saken :(

 

Hvordan er prosedyrene for retur av defek hardware fra WD? Jeg vet jo ikke hvilken webshop som har solgt den i Norge...

 

Du tar kontakt med nettbutikk der du kjøpte den, for de sender tilbake disse diskene til WS selv. Ingen av de raptor diskene blir særlig testet annet enn å sjekke om de starter opp. Deretter får de ukritisk RMA fra WD, så bare henvend deg til stedet hvor du kjøpte diskene.

Skrevet
Jeg kjøpte en brukt WD Raptor i fjor. Nå er den defekt. Men det er jo 5 års "begrenset garanti" på denne...

 

Hos wdc.com har jeg sjekket om disken er godkjent for garanti, og det er den (produsert i 2005). Men de lar meg ikke fullføre RMA saken :(

 

Hvordan er prosedyrene for retur av defek hardware fra WD? Jeg vet jo ikke hvilken webshop som har solgt den i Norge...

 

Du tar kontakt med nettbutikk der du kjøpte den, for de sender tilbake disse diskene til WS selv. Ingen av de raptor diskene blir særlig testet annet enn å sjekke om de starter opp. Deretter får de ukritisk RMA fra WD, så bare henvend deg til stedet hvor du kjøpte diskene.

 

Som jeg skrev - jeg vet jo ikke hvor disken er kjøpt :roll:

Skrevet
Jeg kjøpte en brukt WD Raptor i fjor. Nå er den defekt. Men det er jo 5 års "begrenset garanti" på denne...

 

Hos wdc.com har jeg sjekket om disken er godkjent for garanti, og det er den (produsert i 2005). Men de lar meg ikke fullføre RMA saken :(

 

Hvordan er prosedyrene for retur av defek hardware fra WD? Jeg vet jo ikke hvilken webshop som har solgt den i Norge...

 

Du tar kontakt med nettbutikk der du kjøpte den, for de sender tilbake disse diskene til WS selv. Ingen av de raptor diskene blir særlig testet annet enn å sjekke om de starter opp. Deretter får de ukritisk RMA fra WD, så bare henvend deg til stedet hvor du kjøpte diskene.

 

Som jeg skrev - jeg vet jo ikke hvor disken er kjøpt :roll:

 

Auda, sorry. Leste ikke posten helt nøyaktig. Men serienummer på disken er registrert der den kommer fra, så du kan ta utgangspunkt i den. Evnt høre med vedkommende du kjøpte disken fra.

Skrevet
Kjøpte på finn.no, og selger svarer ikke :/

 

Hvordan kan jeg finne ut hvor disken er kjøpt ut i fra serienummeret?

 

Den tunge måten: Ring rundt til de forskjellige nettbutikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...