Gå til innhold

WD Raptor - defekt. Innenfor garanti, men hvor henvender jeg meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en brukt WD Raptor i fjor. Nå er den defekt. Men det er jo 5 års "begrenset garanti" på denne...

Hos wdc.com har jeg sjekket om disken er godkjent for garanti, og det er den (produsert i 2005). Men de lar meg ikke fullføre RMA saken :(

Hvordan er prosedyrene for retur av defek hardware fra WD? Jeg vet jo ikke hvilken webshop som har solgt den i Norge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kjøpte en brukt WD Raptor i fjor. Nå er den defekt. Men det er jo 5 års "begrenset garanti" på denne...

Hos wdc.com har jeg sjekket om disken er godkjent for garanti, og det er den (produsert i 2005). Men de lar meg ikke fullføre RMA saken :(

Hvordan er prosedyrene for retur av defek hardware fra WD? Jeg vet jo ikke hvilken webshop som har solgt den i Norge...

Du tar kontakt med nettbutikk der du kjøpte den, for de sender tilbake disse diskene til WS selv. Ingen av de raptor diskene blir særlig testet annet enn å sjekke om de starter opp. Deretter får de ukritisk RMA fra WD, så bare henvend deg til stedet hvor du kjøpte diskene.

Skrevet

Du tar kontakt med nettbutikk der du kjøpte den, for de sender tilbake disse diskene til WS selv. Ingen av de raptor diskene blir særlig testet annet enn å sjekke om de starter opp. Deretter får de ukritisk RMA fra WD, så bare henvend deg til stedet hvor du kjøpte diskene.

Som jeg skrev - jeg vet jo ikke hvor disken er kjøpt :roll:

Skrevet

Som jeg skrev - jeg vet jo ikke hvor disken er kjøpt :roll:

Auda, sorry. Leste ikke posten helt nøyaktig. Men serienummer på disken er registrert der den kommer fra, så du kan ta utgangspunkt i den. Evnt høre med vedkommende du kjøpte disken fra.

Skrevet
Kjøpte på finn.no, og selger svarer ikke :/

Hvordan kan jeg finne ut hvor disken er kjøpt ut i fra serienummeret?

Den tunge måten: Ring rundt til de forskjellige nettbutikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...